حماسه92/ 47

المانيتور: انتخابات ايران "با موفقيت و آرامش" در حال برگزاري است

"ياسمين عالم" در مقاله اي تحت عنوان "در روز انتخابات چه اتفاقي خواهد افتاد؟" که در پايگاه تحليلي "المانيتور" منتشر شده است نويسنده اذعان مي کند که انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر براي نخستين بار بطور همزمان و در کمال آرامش و امنيت در حال برگزاري هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانيتور، نويسنده مقاله خود را با طرح اين پرسش آغاز مي کند "کارزارهاي انتخاباتي پيش از برگزاري روز انتخابات در ايران برگزار شدند. اکنون سوال محوري اينست : چند نفر در انتخابات شرکت مي کنند؟" وي در ادامه مي افزايد "براي انتخابات روز جمعه 66 هزار شعبه اخذ راي در سرتاسر ايران درنظر گرفته شده اند. انتخابات از ساعت 8 صبح آغاز شده است. نزديک به يک ميليون ناظر انتخاباتي در سرتاسر ايران به مدت 10 ساعت روند برگزاري انتخابات را نظارت مي کنند. ممکن است مدت زمان راي گيري تمديد شود. مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران ملت ايران را به خلق "حماسه اي سياسي" فراخواندند. بيش از 50 ميليون واجد شرايط شرکت در انتخابات هستند. صلاحيت 6 نامزد براي شرکت در انتخابات تاييد شده است و بيش از 800 هزار نامزد شوراهاي شهر و روستا در انتخابات شرکت کرده اند."



نويسنده با اذعان به برگزاري موفقيت آميز انتخابات در ايران مي افزايد "امسال نخستين سالي که در تاريخ 34 ساله جمهوري اسلامي ايران انتخابات رياست جمهوري و انتخابات شوراهاي شهر و روستا به گونه اي موفقيت آميز همزمان با هم برگزار مي شوند. در انتخابات کنوني بحث محوري بر مسائل اقتصادي است و رييس جمهور آينده مي بايستي در اين باره راهکارهاي مناسبي را ارايه کند." 

تحليلگر المانيتور در ادامه با اشاره به فعاليت شعب اخذ راي براي ايرانيان خارج از کشور مي افزايد "سفارتخانه هاي جمهوري اسلامي ايران در ساير کشورهاي جهان نيز تسهيلاتي را براي ايرانيان خارج از کشور و حضور آنان در انتخابات فراهم نموده اند. جمهوري اسلامي ايران 96 شعبه اخذ راي را در پنج قاره جهان براي شهروندان ايراني در نظر گرفته است. تنها در آمريکا 25 شعبه اخذ راي در شهرهاي مختلف آن کشور مستقر شده اند." 

نويسنده همچنين با ذکر شرايط لازم براي شرکت در انتخابات کشورمان مي افزايد "ايرانيان بالاي 18 سال مي توانند در انتخابات شرکت کنند. براي شرکت در انتخابات ايران به همراه داشتن کارت شناسايي ملي يا شناسنامه الزامي است. براي جلوگيري از هرگونه امکان تخلف انتخاباتي اثر انگشت راي دهندگان بر روي برگ راي گيري ثبت مي شود. نتايج نهايي انتخابات نيز از سوي کميسيون ملي انتخابات براي تاييد به شوراي نگهبان فرستاده مي شوند."


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.     

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار