"جاناتان اس توبين" در مقاله اي با اشاره به موفقيت کشورمان در عرصه منطقه اي اظهار مي دارد که ايران دليلي براي باج دهي به غرب براي برنامه هسته اي اش نمي بيند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه کامنتري مگزين ؛ نويسنده اقدامات "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا در مورد بحران سوريه را ناکارآمد مي داند و در اين باره مي افزايد "روز گذشته تصميم گرفته شده از سوي دولت "باراک اوباما" در حالي اتخاذ شد که اخيرا ارتش دولتي سوريه با همراهي نيروهاي جنبش "حزب الله" لبنان موفق شده تا بر تروريست هاي سوري فايق آيد." 

نويسنده در ادامه انتقاداتش از اوباما در مورد سياست خارجي دولتش پيرامون سوريه مي افزايد "با اين حال مشکل اصلي در اينجاست که واکنش دولت اوباما بسيار ديرهنگام و بي موقع بوده است. امروز فاجعه اي در سوريه در مورد منافع ملي دولت آمريکا در حال وقوع است . علاوه بر این دولت آمريکا نتوانسته مانع از پيشرفت برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران شود." 

تحليلگر نشريه "کامنتري مگزين" در ادامه با اذعان به نقش مهم منطقه اي ايران مي افزايد "ايران بازيگري کليدي در بحران سوريه است. همچنين جنبش "حزب الله" لبنان نيز کمک هاي شايان توجهي را به دولت سوريه ارايه داده است. در نتيجه دولت اسد توانسته ثبات سياسي خود را حفظ نمايد. به نظر مي رسد آنگونه که آمريکايي ها پيش تر پيش بيني مي کردند دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه سقوط نخواهد کرد. عليرغم ادعاهايي که "باراک اوباماگ رييس جمهور آمريکا در مورد بحران سوريه مطرح کرده بود وي نتوانسته هيچ يک از آنها را عملي نمايد و به همين خاطر است که جمهوري اسلامي ايران نفوذ خود در منطقه را افزايش داده است." 

نويسنده با اشاره به تغيير جهت گيري مواضع دولت آمريکا در قبال خاورميانه مي افزايد "تمرکز سياست خارجي دولت آمريکا در خاورميانه در طول دو سال گذشته از تلاش به منظور متقاعد کردن فلسطينيان و رژيم صهيونيستي براي ازسرگيري مذاکرات صلح به تلاش در جهت وادار کردن دولت ايران براي پذيرش خواسته هاي دولت آمريکا در مورد برنامه هسته اي آن کشور تغيير يافته است. با اين حال موفقيت جمهوري اسلامي ايران در سوريه سبب شده تا ايرانيان در عرصه هسته اي نيز به پيشرفت هاي خود ادامه دهد." 

نويسنده در ادامه مي افزايد "افزايش قدرت ايران در منطقه از سوريه تا لبنان امتداد يافته است. ايرانيان دليلي نمي بينند که بخواهند به غربي ها در مورد برنامه هسته اي شان باجي بدهند."


برچسب ها: ایران ، هسته ای ، میدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار