بجنورد/

پیگیری مشارکت با سازمان های خارجی برای ترسیب کربن

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت:به منظور جلوگیری از کاهش تخریب عرصه و احیاء اراضی و بیابان زدایی این سازمان اقدام به پیگیری جهت مشارکت با سازمان های خارجی برای ترسیب کربن کرده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، موسی صابری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در نشست خبری که امروز به مناسبت روز جهانی بیابان زدایی برگزار شد،شعار امسال را نگذارید آینده خشک شود عنوان کرد و افزود:بیابان ها ی خراسان شمالی از استعداد های چون قابلیت کشاورزی ،تولید پسته ،جایگزین انرژی خورشید به جای سایر انرژی ها ، استفاده از دوربین های بادی ،اکوتوریسم و طبیعت گردی و مشارکت با سازمان های خارجی برای ترسیب کربن "رسوب کرد در خاک " برخوردار است .

وی خاطر نشان کرد :تاکنون در زمینه تولید پسته در مناطق بیابانی اقداماتی خاص انجام شده است و در حال حاضر پیگیر مشارکت با سازمان های خارجی برای ترسیب کربن هستند که با این مشارکت قادر به اشتغال مولد در سطح استان در مناطق بیابانی هستیم.

صابری آثار ناشی از بیابان زایی را هجوم ماسه های روان،افت کمی و کیفی آب های زیرزمینی ،کاهش حاصلخیزی خاک،شوری یا زه دار شدن اراضی و افزایش سیل خیزی اعلام کرد ./س

برچسب ها: پیگیری ، ترسیب ، کربن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.