مدیر امور مهندسی عمران طرح سد و نیروگاه سیمره از پایان عملیات نصب نخستین واحد 160 مگاواتی نیروگاه برق آبی این سد در مهر ماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان علیرضا جعفری گفت: بتن‎ریزی بدنه سد سیمره را حدود 600 هزار مترمکعب اعلام کرد و در باره آخرین وضع اجرای این طرح، اظهار کرد: عملیات بتن ریزی بدنه و سرریز سد سیمره به پایان رسیده است.

مدیر امور مهندسی عمران طرح سیمره با اشاره به تاثیر زیاد خشکسالی بر روی آورد حوضه آبریز رودخانه کرخه و خالی شدن 70 درصد ظرفیت سد بزرگ کرخه در سال گذشته، گفت: با وجود اینکه در سال 1391 سد سیمره هنوز به مرحله آبگیری کامل نرسیده بود براساس دستور وزارت نیرو حدود 650 میلیون مترمکعب از آب ذخیره شده در این سد به منظور تامین آب کشاورزان استان‎های ایلام و خوزستان و نیز حل مشکلات پایین دست رهاسازی شده است.

همچنین مدیر امور مهندسی برق و مکانیک طرح سد و نیروگاه سیمره نیز با بیان این‎که عملیات نصب نخستین واحد نیروگاه سیمره در مهر امسال پایان می‎یابد، تصریح کرد: هم اکنون نیروگاه سیمره با 88 درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی عملیات اجرایی را تجربه می‎کند.

عبدالمجید هاشم ادامه داد: واحدهای دوم و سوم این نیروگاه نیز با 76 درصد پیشرفت در عملیات نصب به ترتیب در ماه‎های آبان و آذر سال‎جاری تکمیل می‎شود.

لازم به ذکر است، سد بتنی دو قوسی180 متری سیمره با مخزن 2.8 میلیارد مترمکعبی، دارای نیروگاهی با سه واحد 160 مگاواتی و ظرفیت تولید سالانه 850 گیگاوات ساعت برق است.

طرح سیمره که حد فاصل دو استان ایلام و لرستان بر روی رودخانه سیمره و 40 کیلومتری شمال غربی شهرستان دره شهر احداث شده است، بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد./س

برچسب ها: پیشرفت ، سیمره ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.