هدايتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

موافقتنامه انتقال محکومين با افغانستان به زودي اجرا مي‌شود

سرپرست اداره كل ارتباط با قوه قضاييه وزارت دادگستري گفت: موافقتنامه‌هاي قضايي و استرداد مجرمين با افغانستان نهايي و به تائيد مجلس هم رسيده كه بزودی اجرا خواهد شد.

"شاهرخ هدايتي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه ايران اعلام آمادگي براي امضاي موافقتنامه با تمامي کشورها براي استرداد مجرمين و انتقال محکومين دارد اظهار داشت:‌ با وجود اينکه کشورهاي بسياري براي عقد موافقتنامه‌هاي حقوقي، قضايي و استرداد مجرمين و زندانيان در دستور كار قوه قضائيه قرار دارد اما تا کنون 11 کشور با ايران موافقتنامه انتقال محکومين را امضا کرده‌اند.

مشاور وزير و سرپرست اداره ارتباط با قوه قضاييه وزارت دادگستري با اشاره به مشاهده برخي محکومين ايراني در عربستان به دليل تردد در مناسک گفت: امضاي موافقتنامه انتقال محکومين با عربستان در دستور کار بوده و توسط وزارت امور خارجه نيز پيگيري مي‌شود اما تا کنون چنين موافقتنامه‌اي امضا نشده است.

هدايتي در رابطه با تصويب موافقتنامه انتقال محکومين به افغانسان نيز خاطرنشان کرد: موافقتنامه‌هاي حقوقي و قضايي و استرداد مجرمين با افغانستان نهايي و به تائيد مجلس هم رسيده و بزودی اجرا خواهد شد؛ که بسياري اززندانيان به کشور خود منتقل مي‌شوند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار