مدير عامل شرکت پالايش نفت لاوان گفت: 75 درصد توليدات اين پالايشگاه به مصرف داخلي و بقيه به ديگر کشورها صادر مي شود که نفت کوره و بخشي از گاز مايع، محموله هاي صادراتي اين پالايشگاه را تشکيل مي دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، دادور افزود: با اجراي طرح بهبود فرآيند شرکت پالايش نفت لاوان، توليد بنزين  از يک ميليون و 80 هزار ليتر به 2 ميليون و 800 هزار ليتر در روز، نفت گاز از يک ميليون و 700 هزار ليتر به چهار ميليون ليتر در روز و گاز مايع از 30 تن به 100 تن در روز افزايش مي يابد.

وي گفت: با اجراي اين طرح، توليد فرآورده هاي سبک با ارزش شامل گاز مايع، بنزين، سوخت جت و نفت گاز افزايش و توليد فرآورده سنگين نفت کوره و آلاينده هاي زيست محيطي کاهش مي يابد.

مدير عامل پالايشگاه نفت لاوان افزود: با استفاده از 20 هزار بشکه ميعانات گازي پارس جنوبي،  ظرفيت پالايش نفت خام از 30 هزار به 60 هزار بشکه در روز افزايش خواهد يافت.

دادور گفت: توليد فرآورده هاي نفتي مطابق با استانداردهاي روز جهاني يورو چهار، بهينه سازي مصرف انرژي، فراهم شدن زمينه اشتغال، ارتقاي سطح دانش و تجربه نيروي انساني و استفاده  بهينه از ظرفيت ها و امکانات داخلي از دستاوردهاي اجراي اين طرح است.

وي ميزان سرمايه گذاري در اين طرح را 4 هزار ميليارد ريال و 80 ميليون يورو عنوان کرد و گفت: همه مراحل اين طرح به دست متخصصان داخلي اجرا شد.

مدير عامل شرکت پالايش نفت لاوان دسترسي آسان به آبراه هاي بين المللي و داخلي، قرار گرفتن در منطقه ويژه اقتصادي لاوان و دسترسي آسان به منابع خوراک نفت خام و ميعانات گازي را از ويژگي هاي شرکت پالايش نفت لاوان عنوان کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صادرات ، نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار