عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به وعده مسئولین وزارت نفت در مورد عرضه بنزین یورو۴ گفت: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد بنزین کشور با کیفیت یورو ۴ تولید می‌شود، لذا به نظر نمی‌رسد پالایشگاه‌های کشور در زمان و تاریخ تعیین شده بتوانند به طور کامل بنزین یورو ۴ را به مردم عرضه کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه خلخال با اشاره به خلف وعده مسئولین وزارت نفت برای عرضه بنزین با کیفیت یورو ۴، گفت: تولید و عرضه بنزین با کیفیت یورو ۴ نیازمند ساخت و تجهیز پالایشگاه‌های با فناوری روز دنیا است، که این موضوع تا به امروز در مورد پالایشگاه‌های کشور صدق نمی‌کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تولید و عرضه بنزین با کیفیت یورو ۴ نیاز بسیاری از کلان شهرها بویژه تهران است، افزود: کلان شهر تهران به دلیل داشتن مشکل آلودگی هوا، امروز بیش از هرشهر دیگری به بنزین با کیفیت نیازمند است، اما متاسفانه مسئولین وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی موفق به عرضه کامل و صد درصدی بنزین یورو ۴ در این شهر نشده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد بنزین کشور با کیفیت یورو ۴ تولید می‌شود، لذا به نظر نمی‌رسد پالایشگاه‌های کشور در زمان و تاریخ تعیین شده بتوانند به طور کامل بنزین یورو ۴ را به مردم عرضه کنند.

جعفری بنه خلخال اظهار کرد: کمیسیون انرژی مجلس به طور جدی پیگیر وعده‌های مسئولین وزارت نفت در مورد تحقق اجرای عرضه بنزین با کیفیت مطلوب بوده و اگر خلف وعده مسئولین ادامه یابد این کمیسیون سوال و بازخواست از افراد مربوطه را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: موتور بسیاری از خودروهای موجود در کشور با بنزین یورو ۴ سنخیت ندارد، لذا افزایش کیفیت بنزین باید همراه و هماهنگ با افزایش ارتقاء صنعت خودروسازی کشور انجام شود./س

برچسب ها: اردبیل ، عرضه ، بنزین ، یورو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.