شرايط استفاده دوباره از روغن سرخ کردني

در صورتي مي توان از یک روغن چند بار براي سرخ کردن استفاده کرد که بو، طعم و رنگ آن تغيير نکرده و کف و دود در آن ايجاد نشده باشد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ، کارشناس مسئول بهبود تغذيه دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي با اعلام اين مطلب ،نسبت به حرارت دادن شديد روغن ها هشدار مي دهد و مي گويد: از داغ کردن زیاد، دود کردن و تيره شدن رنگ روغن به شدت پرهيز کنيد زيرا خاصيت سرطان زايي آن را چندين برابر مي کند.
 
«نسرین عليزاده» با بيان اين که در هنگام مصرف روغن به رنگ و بوي آن توجه کنيد به گونه اي که روغن هاي مايع بايد شفاف باشند، اضافه کرد: بوي تند روغن مي تواند نشانه گذشت زمان طولاني از توليد، کامل نبودن فرآيند تصفيه و يا فساد ناشي از آلودگي باشد.

وي با بيان اين که هر گونه بوي بد در روغن نامطلوب است و فساد محسوب مي شود، خاطر نشان کرد: روغن ها را بايد در مکان خشک، خنک و دور از نور نگهداري کنيد و در موارد پخت معمولي از روغن مايع و در هنگام سرخ کردن به طور حتم از روغن مخصوص سرخ کردني استفاده کنيد.

عليزاده اظهار داشت: روغن هاي مايع در مقايسه با روغن هاي جامد ضرر کمتري دارد، بنابراين بهتر است روغن هاي مايع مصرف کنيم.

وي عنوان کرد: اولويت استفاده از روغن هاي مايع در پخت غذا، شامل روغن زيتون، کنجد، کانولا، ذرت، آفتابگردان و سوياست.

به گفته وي، مصرف بيش از حد چربي ها سبب افزايش کلسترول، اضافه وزن و چاقي و در نهايت افزايش خطر بروز بيماري هاي قلبي- عروقي و برخي سرطان ها مي شود.
«عليزاده» افزود: مقدار مصرف چربي و روغن براي يک فرد سالم و بالغ بايد حدود 70 گرم در روز باشد.
برچسب ها: روغن ، سرخ ، کردنی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار