رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای ایران اسلامی و استان آذربایجان غربی، میز ایران به زودی در هند تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، عباداله اکبری در جلسه شورای معاونین که در اتاق ریاست سازمان برگزارشد؛ تشکیل میز ایران در هندوستان را برای کشور و استان بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و اظهار داشت: با راه اندازی آن، رصد هفتگی و ماهیانه اخبار مرتبط با حوزه های اقتصادی و بازرگانی ایران در این کشور، زمینه رونق پیش از پیش مبادلات تجاری را برای کشور و استان فراهم خواهد کرد.

وی دستاوردهای سفر هیات اقتصادی و بازرگانی به هندوستان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: با اعزام هیات های تجاری و بازاریابی به کشور های هدف ضمن شناسایی ظرفیت های اقتصادی، تجاری و فرهنگی کشور متقابل، متناسب با فرهنگ مصرف آن جامعه محصولات تولیدی خود را در بخش های مختلف استان متحول خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کشور هندوستان به لحاظ گستردگی جمعیت و روبه توسعه بودن آن بازار هدف خوبی برای استان و کشورمان به شمار می رود تصریح کرد: در این سفر مشوق های لازم به سرمایه گذاران هندی در بخش های مختلف صنعت و معدن ارائه شد.

اکبری با اشاره به برخورداری کشور هند از پتانسیل های ارزشمند در برخی از صنایع از جمله سخت افزار کامپیوتر ابراز داشت: استان آذربایجان غربی با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و نزدیکی به اروپا بهترین منطقه برای سرمایه گذاری هندوستان به شمار می رود.

وی بابیان اینکه در سالجاری توسعه صادرات غیر نفتی یکی از مهم ترین اولویت های کاری سازمان است اظهار داشت: با انجام بازاریابی خوب در کشور هند زمینه صادرات انواع محصولات تولیدی استان از جمله سیب قرمز، خشکبار و کنسانتره میوه جات فراهم شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم تولید سیمان در کشور محسوب می شود خاطر نشان کرد: با توضیحات ارائه شده در این سفر در خصوص جایگاه ویژه آذربایجان غربی در صنعت سیمان برخی از شرکت های هندی برای سرمایه گذاری در حوزه سیمان های تخصصی اظهار علاقه مندی کردند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.