رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه گفت: روابط با آمریکا و اروپا به رفتار آنها و تغییر سیاست‌هایشان در قبال ملت ایران بستگی دارد بنابراین چنانچه مایلند با ما روابط حسنه داشته باشند بایستی راه و روش صحیح همکاری را در پیش بگیرند و دست از خصومت با ملت ایران بر دارند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " رامین مهمانپرست " رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه مذاکرات با مقامات اندونزی با رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

" محمد نجیب " رئیس کمیته خاورمیانه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نمایندگان اندونزی در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی " حجت‎‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی "، گفت: موضع اندونزی همواره علاقمندی به ایران بوده است.

" هایونو ایسمان " معاون رئیس کمیته مرتبط با مجلس و سایر نهادها نیز با تبریک پیروزی " حجت‎‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی " برگزاری این دور از انتخابات را بیانگر وجود دموکراسی به بهترین شکل آن برشمرد و گفت: انتخابات شما نشان داد که دموکراسی در ایران وجود دارد و زنده است.

مهمانپرست در پاسخ بر همکاری پارلمان‌های دو کشور در ادامه روابط خوب سیاسی بین تهران و جاکارتا تأکید کرد و با اشاره به ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد، آمادگی کشورمان را برای همکاری با کشورهای عضو برای حل مشکلات منطقه اعلام داشت.

مهمانپرست با اشاره به توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های دشمنان اسلام به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش، بر هوشیاری کشورهای مسلمان در مقابله با این فتنه‌ها تأکید کرد.

وی با تأکید بر همکاری کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای مسلمان برای رفع بحران‌های منطقه‌ای، امنیت منطقه را در گرو همکاری‌های منطقه‌ای دانست و افزود: کشورهای منطقه می‌توانند بر بحران‌ها فائق آیند.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ما در سیاست خارجی به دنبال بهترین روابط با همه کشورها به جز رژیم نامشروع صهیونیستی هستیم، درباره روابط ایران با آمریکا و اروپا عنوان کرد: روابط با این کشورها به رفتار آنها و تغییر سیاست‌هایشان در قبال ملت ایران بستگی دارد بنابراین چنانچه مایلند با ما روابط حسنه داشته باشند بایستی راه و روش صحیح همکاری را در پیش بگیرند و دست از خصومت با ملت ایران بر دارند.

مهمانپرست بر موضع کشورمان مبنی بر حمایت از مردم سوریه تاکید کرد و افزود: غرب بعد از بیداری اسلامی در خصوص امنیت رژیم غاصب صهیونیستی دچار نگرانی شده است و از طرفی نبود امنیت و ثبات در کشورهای اسلامی فرصت خوبی را برای رژیم اشغالگر صهیونیستی فراهم می‌آورد در حالیکه ثبات و امنیت به نفع همه کشورهای منطقه است.

 وی امنیت در منطقه را در راستای امنیت جمهوری اسلامی ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: باید در سوریه به دنبال حل مسالمت‌آمیز بوده و از طریق برگزاری انتخابات به‌دنبال تحقق خواست مردم سوریه باشیم .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار