وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی انتصاب رئیس بیست هفتمین نمایشگاه کتاب تهران:

نمی توان فعالیتهای عرصه فرهنگ را به تاخیر انداخت

پیگیری کار ناشران شرکت کننده قبلی و رسیدگی به اموری چون بدهی های ناشران خارجی تا مشخص شدن مسئولان در دولت یازدهم به طور قطع مسئولی می‌خواهد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران در خصوص چگونگی انتصاب رئیس بیست هفتمین نمایشگاه کتاب تهران و واگذار نمودن این مسئولیت به عهده ی دولت یازدهم گفت:یادم نمی آید که گفته باشم این مسئولیت را به عهده‌ی دولت یازدهم می گذارم چرا که نمی توان چرخه ی فرهنگ را ثابت و معطل نگاه داشت تا مسئولان دیگری روی کار بیایند.
وی ادامه داد:بهترین کار در چنین شرایطی این است که امور فرهنگی به خوبی و در شرایط عادی پیش رود تا مسئولین جدید روی کاربیایند چنانچه اگر تمایل به این انتصاب ها نداشتند میتوانند افراد مورد نظر خود را در این جایگاه ها قرار دهند تا ادامه فعالیت ها صورت بگیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه توضیحاتی بیشتر در این خصوص و نقش ویژه نمایشگاه بین امللی کتاب تهران به عنوان یک  پروژه عظیم فرهنگی خاطر نشان کرد: ما درتمامي برنامه های فرهنگی مانند جشنواره موسیقی فجر، جایزه جلال ال احمد و بسیاری برنامه های دیگر دبیران را بر طبق عملکرد و صلاحیت های  مشاهده شده بعد از پایان فعالیت فرهنگی  مربوطه بلا فاصله انتخاب نموده ایم بنابراین  مسلم است که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بر حسب اهمیت ویژه وگسترده ای که دارد باید با دقت و سرعت بشتری دنبال و بدان پرداخته شود چرا که پیگیری کار ناشران شرکت کننده قبلی و رسیدگی به اموری چون بدهی های ناشران خارجی تا مشخص شدن مسئولین در دولت یازدهم  به طور قطع مسئولی می‌خواهد.بنابراین کار ارشاد تعطیل بردار نیست.
وی با اشاره به برنامه های حضور درنمایشگاه فرانکفورت تصریح کرد:به عنوان مثال نمایشگاه فرانکفورت که یکی از برنامه های سالانه است  به همین موضوع بر می‌گردد. این نمایشگاه در پاییزصورت می‌گیرد و با توجه به زمانبندی اعلام شده تا پایان خرداد ماه اخرین مهلت شرکت در این نمایشگاه بود که اگرتعلل می کردیم وبه واسطه مسئولان  مراتب لازم را طی نمی کردیم موفق به حضور در این نمایشگاه نمی شدیم بنابراین زمانبندی لازمه انجام امور فرهنگی است و حضور مسئولین در هر بخش طبق این زمانبندی ها در پیشبرد این امور فرهنگی ضروری می باشد. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار