تبریز/

اختصاص 500 میلیارد ریال مستمری به خانواه های زندانیان کشور

مدیر کل اقدامات تامینی سازمان زندانهای کشور ، از اختصاص 500 میلیارد ریال مستمری برای خانواده های زندانیان نیازمند در کشور خبر داد .

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، اکبری در چهارمین جلسه هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان مراغه با بیان اینکه 30 درصد خانواده های زنداینان تحت پوشش انجمن های حمایت زندانیان کشور هستند افزود : امسال همه خانواده های زندانیان تحت پوشش سازمانها حمایتی قرار گرفته و مستمری دریافت می کنند .

وی افزود : این مستمری توسط انجمن های حمایت زندانیان ، کمیه امداد و بهزیستی به خانواده های زندانیان پرداخت می شود .

وی گفت : علاوه بر پرداخت مستمری خانواده های زنیانیان از خدمات بیمه ایرانیان ، حق مسکن ، بهداشت و درمان ، آموزش و تحصیل بهره مند می شوند .

وی اشتغال داخل زندان را از اولویت های کاری سازمان زندانهای کشور برای زندانیان اعلام کرد و افزود : خود اشتغالی بعد از زندان و کسب در آمد از اهداف مهم این سازمان برای حل مشکل زنداینان بیکار است .

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه از اجرای طرح زندان باز برای نخستین بار در استان خبر داد و افزود : در این طرح زندانیان چهار شهر زندان مراغه با صلاحدید مدیر زندان و دادستان مراغه در کارهای اجرایی ادارات ، نهاد های دولتی و کارگاههای انجمن حمایت زندانیان بکارگرفته می شوند .

صادقی اصل بابیان اینکه در یک سال گذشته برای بیش از 200 زنداین چهار شهر مراغه ، بناب ، ملکان و عجبشیر در کارگاههای انجمن حمایت زندانیان مراغه شغل مستقیم ایجاد شده افزود : پیش بینی می شود این میزان اشتغال تاپایان سال به 300 نفر افزایش یابد . وی همچنین از آغاز عملیات انتقال زندان مراغه به خارج از شهر خبر داد و افزود عملیات اجرایی این طرح آغاز شده و پایان آن دوسال طول می کشد/س

برچسب ها: اختصاص ، زندانیان ، مستمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.