لس آنجلس تایمز:

تحریم، تهدید و فشار غرب بر ایران " فرصت کشی" آنها برای تعامل با "تهران" است

"دويل مک مانوس" تحليلگر روزنامه "لس آنجلس تايمز" در مقاله اي تحت عنوان "فرصتي براي رويکرد تازه به ايران" به دولت آمريکا توصيه مي کند که به منظور پيشبرد ديپلماسي با ايران جلوي قانونگذاران آمريکايي و اعمال تحريم هاي بيشتر از سوي آنان را بگيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لس آنجلس تايمز ؛ نويسنده با اظهار سردرگمي در مورد سياست رييس جمهور منتخب کشورمان در قبال غرب مي افزايد "ما هنوز نمي دانيم که برنامه دقيق "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ايران در قبال غرب و بويژه آمريکا چه خواهد بود. مراسم تحليف وي در تاريخ 4 اوت (13 مرداد) برگزار خواهد شد تا آن زمان تمام صحبت ها مي تواند در حد حدس و گمان باقي بماند. روحاني در نخستين کنفرانس خبري خود اظهار داشت که ايران تاکنون در مورد برنامه هسته اي اش شفاف عمل کرده و از اين پس نيز شفافيت بيشتري از خود نشان خواهد داد. انتخاب روحاني قطعا فرصت مناسبي براي آمريکاست که باید از آن استفاده نمايد." 

نويسنده در ادامه با ارائه توصيه هايي به دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا از وي مي خواهد تا زمينه "تعامل مستقيم" ايران و آمريکا را فراهم نمايد و در اين باره مي افزايد "دولت اوباما نخست باید قانونگذاران مجلس نمايندگان آمريکا را مهار کند چرا که آنان اظهار نموده اند که از تشديد تحريم هاي ضد ايراني استقبال مي کنند. نکته ديگري که دولت اوباما مي بايستي آن را مدنظر قرار دهد کاهش روند اجراي تحريم هاي تشديد شده عليه ايران است. "توماس آر پيکرينگ" سفير پيشين آمريکا در سازمان ملل متحد اخيرا پيشنهاد داده است "در صورتي که مذاکرات ميان ايران و دولت آمريکا از سرگرفته شود مي توان تحريم ها را کاهش داد و از اجراي تحريم هاي جديد نيز خودداري ورزيد." 

نويسنده در ادامه به پيشنهاد اخير "دنيس راس" مشاور پيشين "باراک اوباما" در مورد ايران مي پردازد و مي افزايد "دولت اوباما باید پيشنهادات جامع تري را بر روي ميز مذاکره بگذارد تا دغدغه هاي متقابل رفع گردند. دنيس راس در اين مورد به دولت اوباما توصيه کرده تا نماينده اي را از سوي دولت آمريکا براي مذاکره به تهران اعزام نمايد و در مقابل ميزبان هيئتي ايراني در واشنگتن باشد." 

نويسنده با اشاره به مذاکرات پيش روي هسته اي نمايندگان کشورمان و نمايندگان قدرتهاي غربي اشاره مي کند و از آن بعنوان "فرصتي" براي دولت اوباما ياد مي کند و مي افزايد "مذاکرات پيش روي هسته اي که در ماه ژوئيه و با حضور نمايندگان هسته اي ايران و قدرتهاي جهاني از جمله آمريکا، روسيه، چين و کشورهاي عضو اتحاديه اروپا در بروکسل انجام خواهد شد."



برچسب ها: ایران ، تحریم ، تهدید ، غربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار