برگزاری تظاهرات ضد اردوغان در آلمان

آلمان شاهد برگزاری تظاهرات گسترده علیه سیاست های نخست وزیر ترکیه و برخوردهای سرکوبگرانه وی با تظاهرکنندگان بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه ؛ دهها هزار نفر در کلن آلمان علیه سیاست های رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه تظاهرات کردند. این تظاهرات با شعار «همه جا میدان تقسیم است و تا پایان استبداد اردوغان در همه جا به مقاومت ادامه می دهیم» برگزار شد. 

تظاهرکنندگان که از شهرهای مختلف آلمان، فرانسه، سوئیس و اتریش به کلن آمده بودند خواستار برگزاری فوری انتخابات جدید شدند و شعارهایی علیه حزب عدالت و توسعه که از همه شیوه های وحشیانه برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم استفاده می کند، سردادند. 

در ادامه گزارش آمده است: از زمان آغاز اعتراضات علیه اردوغان درترکیه این بزرگترین تظاهراتی است که در آلمان علیه وی برگزار می شود. آلمان که بیش از سه میلیون ترک در آن زندگی می کنند شاهد برگزاری چندین تظاهرات علیه اردوغان بخصوص در برلین بود. این سلسله تظاهرات در آلمان همزمان با اعتراضات در ترکیه برگزار شد. 

گزارشگر ادامه داد: تظاهرات گسترده مردمی در آلمان باعث تنش های قابل توجه بین آلمان و ترکیه شده است تا جایی که به حد فراخواندن سفرا رسید. اعتراضات روزانه در مناطق مختلف ترکیه و برخی مناطق جهان نشان می دهد سیاست های نادرست حزب عدالت و توسعه به حد ورشکستگی رسیده است. ناظران بر این باورند که اردوغان باید در محاسبات خود بازنگری کند و اجازه دهد مردم ترکیه سرنوشت خود را تعیین کنند. 

برچسب ها: المان ، اردوغان ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار