وزیر خارجه انگلیس:برگزاری کنفرانس"ژنو2" در آینده ای نزدیک بعید است

ویلیام هیگ وزیر امورخارجه انگلیس برگزاری کنفرانس ژنو2 در باره سوریه در اینده ای نزدیک را بعید دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از الشرق قطر: "ویلیام هیگ" وزیر امورخارجه انگلیس امروز پیش از آغاز نشست شورای امنیت درخصوص خشونت های جنسی در خلال درگیری های مسلحانه که در نیویورک برگزار می شود با بیان عدم دست کشیدن از برگزاری کنفرانس بین المللی در خصوص سوریه مدعی شد:پاکسازی های نظام سوری در مناطق مختلف این کشور حضور معارضان را در کنفرانس"ژنو2" سخت تر می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کشورهای جهان نباید از تلاش برای برگزاری کنفرانس"ژنو2" دست بکشند افزود:شایسته این است که بحران سوریه از طریق سیاسی حل وفصل شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت:کنفرانس بین المللی درباره سوریه در آینده ای نزدیک برگزار نخواهد شد. 
وزیر امور خارجه انگلیس همچنین با اعلام اینکه بحران سوریه روز به روز بدتر می‌شود، از تشکیل تیمی از کارشناسان انگلیسی در مناطق درگیر سوریه برای جمع‌آوری اطلاعاتی در خصوص جنایات جنگی خبر داد.
وی همچنین تاکید کرد: انگلیس در موضع خود نسبت به مسلح کردن مخالفان سوریه تغییری ایجاد نکرده و به مخالفان سوریه کمک‌های نظامی غیرکشنده ارائه می‌دهد.

این تاکید انگلیس بر ارائه سلاح به مخالفان سوریه در پی آن بود که حاضران در کنفرانس اخیر گروه به اصطلاح دوستان سوریه در قطر تصمیم گرفتند به مخالفان سوریه کمک نظامی ارائه دهند.

ویلیام هیگ همچنین اعلام کرد که تیمی از کارشناسان انگلیسی تشکیل شده که قرار است این تیم در مناطق درگیر سوریه به ویژه مناطق مرزی این کشور برای کمک به قربانیان جنگ و جهت جمع‌آوری اسنادی در خصوص جنایات جنگی فعالیت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار