دیدار کرزای و نماينده ويژه آمريکا در امور افغانستان درباره دفتر نمايندگي طالبان درقطر

رئيس جمهور افغانستان و نماينده ويژه آمريکا در امور افغانستان و پاکستان درباره گشايش دفتر نمايندگي گروه طالبان درقطر ديدار و گفتگو کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري افغانستان با انتشار بيانيه اي اعلام  کرد اين ديدار عصر ديروز در ارگ رياست جمهوري برگزار شد و حامدکرزي و جيمز دابنز 
گشايش دفتر نمايندگي گروه طالبان در قطر و نيز برنامه هاي صلح را  بررسي کردند .
کرزاي در اين ديدار تاکيد کرد مردم افغانستان صلحي را مي خواهند که به صورت کامل با مديريت افغانها پيش برده شود و برنامه هاي صلح ، وسيله اي در راستاي اهداف بيگانگان نباشد .
رئيس جمهور افغانستان گفت روند صلح بايد باعث تقويت نظام ، وحدت ملي و حفظ دستاوردهاي افغانستان شود . از اظهارات جيمز دابنز در اين ديدار ، گزارشي منتشر نشده است .
اين درحالي است که نماينده ويژه آمريکا در يک نشست خبري درکابل ، ديدارش با رئيس جمهور افغانستان را مثبت ارزيابي کرد و افزود شيوه گشايش دفتر نمايندگي گروه طالبان در قطر باعث عصبانيت آمريکا شده است.
حکومت افغانستان به برافراشته شدن  پرچم طالبان و لوحي که بر آن امارت اسلامى نوشته شده بود، اعتراض کرده و روند مذاکرات امنيتي با آمريکا را به حالت تعليق درآورد و همچنين مذاکرات صلح در قطر را  نيز تحريم کرد.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار