اعزام آخرين كاروان زائران در دهه اول رمضان

سير نزولي عمره گزاران ايراني مستقر در مدينه از ماه رمضان آغاز مي‌شود و تا دهه اول اين ماه مبارك، تمامي زائران مدينه منوره را ترك خواهند كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از بعثه مقام معظم رهبري، در نخستين روز ماه مبارك رمضان ۸ هزارو ۷۵۶ زائر در ۲۵ هتل شهر مدينه حضور خواهند داشت كه به تدريج عازم مكه معظمه مي شوند.  
 
براساس اين گزارش، هتل بدرالمحمديه محل استقرار بعثه مقام معظم رهبري در مدينه با يك هزارو ۱۶۸ زائر بيشترين گنجايش و هتل نهايي الزهرا با ۱۲۲ زائر كمترين گنجايش زائران ايراني را در ماه مبارك رمضان خواهند داشت.  
 
زائران ايراني در دهه آخر تيرماه مصادف با دهه اول ماه مبارك رمضان، مدينه را ترك خواهند كرد.  
 
عمليات اعزام عمره گزاران امسال از دهه پاياني بهمن ماه سال ۱۳۹۱ آغاز شد و دهه دوم تيرماه ۱۳۹۲ مصادف با ماه مبارك رمضان به پايان مي‌رسد.  
 
تاكنون بيش از ۴۶۰ هزار زائر از كشورمان عازم سرزمين وحي شده‌اند كه تا روزهاي آينده اين آمار به بيش از ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسيد.
 
اين گزارش حاكي است، زائران ايراني پس از حضور شش روزه در مسجد شجره مدينه محرم مي‌شوند و پس از اقامه نماز جماعت عشا به امامت حجت الاسلام و المسلمين «نجف نجفي روحاني» نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه، از آنجا عازم خانه خدا مي‌شوند.  
 
شايان ذكر است، مسجد شجره در مسير خروج از مدينه به طرف مكه واقع شده و محل احرام و ميقات كساني است كه از مدينه عازم حج يا عمره مي‌شوند. بر اساس روايات پيامبر گرامي اسلام بارها در اين مسجد محرم شدند و به خانه خدا عزيمت كردند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار