اسماعیلی:

طرح پابندهای اللکترونیک از پاییز امسال اجرا مي‌شود

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از اجراي طرح پابند‌های الکترونیک از نیمه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی‌قضایی باشگاه خبرنگاران، "غلامحسین اسماعیلی" در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه در جمع خبرنگاران  عملکرد قوه قضائیه گفت: عملکرد این دستگاه را وزیر دادگستری ارائه کرد و بیان آن تکرار است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: در واقع افرادی که بیرون از قوا هستند همچون صاحبان فکر و اندیشه و دانشگاهیان باید عملکرد قوه را ارزیابی کنند اما در مجموع خدمتگزاران تمام تلاش خود را کرده‌اند و دستگاه قضایی عملکرد موفقی داشته‌اند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی درباره قانون جدید مجازات اسلامی گفت: این قانون با زحمت مجلس و شورای نگهبان بیش از 10 روز است که لازم‌الاجرا شده و ما در این قانون تأثیرات خوبی را شاهد بوده‌ايم، همچنین فرایند رسیدگی به پرونده‌های مجرمان و کاهش جمعیت کیفری از مواردی است که این قانون به دنبال دارد.

وی معافیت از کیفر و تعویق در صدور حکم را از دیگر موارد قانون مجازات اسلامی دانست و گفت: در قانون مجازات اسلامی از مجازات جایگزین استفاده شده و همچنین تأخیر در مجازات و کاهش جمعیت کیفری از موارد این قانون است.

اسماعیلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته مي‌شود زندان‌های امروز دانشگاهی برای بزهکاران است، گفت: آنچه که از زندان‌های امروز می‌بینیم مکان‌هایی برای اصلاح و بازپروری و مكاني براي فعاليت‌هاي فرهنگي مجرمان است و افرادی که قبل از ورود به زندان بی‌سواد و بیکار بودند برای آنها در زندان سواد و شغل مناسب در نظر گرفته می‌شود.

وی از آموزش باورهای دینی به زندانيان خبر داد و گفت: اين افراد در داخل زندان‌ها با حرفه‌های مختلف و سواد‌آموزی آشنا شده و در حال حاضر زندانیان در 70 رشته مختلف آموزش ديده‌اند.

وی افزود: آنها که می‌گویند زندان‌ها دانشگاه جرم‌آموزی است اشتباه می‌کنند چرا که اطلاعات درستی ندارند و به روز نیستند.

اسماعیلی تأکید کرد: یکی از اساتید دانشگاه مطرح کرده بود ما 65 درصد مجرم با سابقه داریم که این رقم فقط 16 درصد است و این نشان از بی‌اطلاعی افراد دارد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: ما بیشترین آموزه‌های دینی را در زندان داریم چراكه 80 درصد زندانیان نمازهای پنجگانه خود را به جماعت می‌خوانند و 65 درصد از آنها در کلاس قرآن آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: برای اینکه زندان‌ها به دانشگاه اصلاح تبدیل شود باید اعتبار در اختیار ما قرار گیرد تا بتوانیم برای پیشرفت این موضوع اقدام کنیم.

اسماعیلی در پايان از اجراي طرح پابند‌های الکترونیک از نیمه دوم سال جاری خبر داد.

انتهاي پيام/




برچسب ها: پابند ، الکترنیک ، امسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار