همدان/

سيب‌زميني كشت بهاره همدان به بازار آمد

رئيس اتحاديه ميوه و تره‌بار همدان گفت: با ورود سيب‌زميني كشت بهاره همدان به بازار، قيمت اين محصول نسبت به 10 روز پيش كاهش يافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان  ؛ رضا البرزي در همدان با بيان اينكه سيب زميني بهاره هر سال در همدان بين 450 تا 490 هزار تن توليد مي‌شد،گفت: سيب زميني بهاره همدان وارد بازار شده و همين موضوع باعث كاهش قيمت اين محصول شده است.
وي ادامه داد: سيب زميني امروز در بازار نرخ خرده‌فروشي كيلويي يك هزار و 500 تومان شده كه نسبت به 10 روز پيش كيلويي يك هزار تومان كاهش دارد.
رئيس اتحاديه ميوه و تره‌بار همدان در ادامه به علت افزايش قيمت سيب زميني اشاره كرد و افزود: باران‌هاي شديد در دزفول و جنوب كشور و كاهش توليد در اصفهان به علت خشكسالي باعث شد كه سيب زميني به بازار كم عرضه شود و اين موضوع منجر به افزايش قيمت سيب زميني شده بود.
وي گفت: با ورود سيب زميني همدان به بازار، قيمت اين محصول روند نزولي را طي كرده و قيمت آن در روزهاي آينده با كاهش بيشتري روبرو خواهد بود.
البرزي اضافه كرد: پياز در سال گذشته با افزايش قيمت روبرو بود كشاورزان خراسان شمالي در سال زراعي جاري اقدام به كشت اين محصول كردند و به همين علت قيمت پياز افزايش نمي‌يابد و احتمالاً قيمت آن كاهش بيشتري خواهد داشت.
وي ابراز داشت: قيمت پياز امروز در بازار همدان بين 900 تا يك هزار تومان است.
رئيس اتحاديه ميوه و تره‌بار همدان در بخش ديگري از سخنان خود به ميوه‌هاي نوبرانه و سر درختي اشاره كرد و يادآور شد: ميوه‌هاي سردرختي وارد بازار شده و با اينكه در سال جاري شاهد سرمازدگي محصولات ميوه درختي بوديم اما پيش‌بيني مي‌شود كه قيمت اين محصولات با افزايش روبرو نخواهد شد.
وي گفت: در همدان زردآلوي مرغوبي به نام ضياءالملكي توليد مي‌شود كه مرغوب‌ترين نوع زردآلو است و قيمت اين محصول بر اساس كيفيت آن متغير است.
البرزي اضافه كرد: امروز زردآلو در بازار 3 هزار تومان فروخته شده و انگور از شهرهاي ديگر وارد همدان مي‌شود و قيمت آن بالا است و موقعي كه انگور همدان در بازار عرضه شود قيمت اين محصول كاهش یابد./ع
برچسب ها: سیب زمینی ، کشت ، بهاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.