احساسات منفی مانند عصبانیت و غم نیز به شکل اعتیاد در می آیند

احساسات منفی مانند عصبانیت ،غم، ترس و یا افسردگی ممکن است برای فرد به شکل عادت در آمده و فرد به نوعی به آن اعتیاد پیدا کند.

فاطمه ویزشفر عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: درد عاطفی می تواند به شکل اعتیاد در بیاید احساسات منفی مانند غم عصبانیت ترس و یا افسردگی ممکن است برابر فرد به شکل عادت درآید و به نوعی به آن اعتیاد پیدا کند.

وی گفت: اعتیاد به درد و رنج ابعاد مختلف روان شناختی دارد، وقتی فرد مرتبا در برابر استرس های عاطفی قرار گیرد منجر به تغییرات شیمیایی و جسمی در بدن وی می شود و همانگونه که مواد مخدر حالت تشنگی و بی حسی در فرد ایجاد می کند، دردهای عاطفی مداوم منجر به تولید هورمونی در بدن مشابه با زمانی که درد جسمی ایجاد می گردد خواهد شد.

ویزشفر تصریح کرد: ترک این اعتیاد مانند سایر انواع اعتیاد مشکل است برای درمان این افراد نیاز به یک رابطه حمایت گرانه با درک صحیح از افراد است، انتقاد خشم و ایجاد حس گناه مشکل این افراد را تشدید می کند.

وی خاطرنشان کرد: جایگزینی استرس با آرامش روابط آشفته با روابط حمایت گرانه و احساس محرومیت به مراتب از خود فرایندی است که حداقل 6 ماه طول می کشد و باید با صبر و حوصله و دقت توسط درمانگر پیگیری شود./ع2
برچسب ها: درمانگر ، افسردگی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار