گزارش زير چکيده‌اي از گفتگوهايي است که خبرنگار باشگاه خبرنگاران، بعد از تحقق"حماسه سياسي" در کشور با تعدادي از اساتيد و دانشجويان انجام داده و نظرات آنها را درباره چگونگي خلق "حماسه اقتصادي" جويا شده است.

خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بعد از تحقق"حماسه سياسي" در کشور با تعدادي از اساتيد و دانشجويان انجام داده و نظرات آنها را درباره چگونگي خلق "حماسه اقتصادي" از سوي مسئولان جويا شده که در گزارش زير چکيده‌اي از گفتگوها را مي‌خوانيد:

بندائی: مبارزه با مفاسد اقتصادی باید از اولویت‌های دولت یازدهم باشد
مسئول سیاسی بسیج دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دولت آتی بر اساس منویات رهبری و در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی، بهبود مسائل بین‌الملل و داخلی کشور باید عزم جدی داشته باشد.



عبدالله‌زاده: "حماسه‌ اقتصادي" منجر به تقويت جنبه‌هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي خواهد شد

استاد دانشگاه تربيت مدرس گفت: مسلما تحقق یافتن حماسه‌ اقتصادی دستاوردهای بی‌شماری از جمله تقویت جنبه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور را در پي خواهد داشت.

عليرضايي: کاهش تنش‌‌هاي سياسي نقش مهمی در حرکت دادن چرخ‌های اقتصادی کشور دارد
استاد دانشگاه گفت: کاهش تنش سياسي و بهبود روابط از طريق تعامل با شرکای خارجی ایران به ویژه کشورهای حاشیه‌ خلیج‌فارس، نقش مهمی در حرکت دادن چرخ‌های اقتصادی کشور به سمت رونق و پیشرفت از خود به جاي خواهد گذاشت.



روغنی‌ها: تعامل ميان مسئولان و رسانه‌ها در پيشبرد سياست‌هاي اقتصادي اثرگذار خواهد بود
استاد ارتباطات دانشکده خبر گفت: مسئولان باید با رسانه‌ها همکاری و تعامل مستقیم برقرار کنند تا با فرهنگ‌سازی میان مردم در پیشبرد سیاست‌های اقتصادی موفق‌تر عمل كنند.


طاهري: تحقق حماسه اقتصادي نيازمند تثبيت اقتصاد مقاومتي و فرهنگ‌سازي است
کارشناس مسائل اقتصادي و سياسي گفت: توسعه اقتصاد مقاومتي در جامعه و ترويج فرهنگ‌ الگوي صحيح مصرف شكوفايي اقتصادي را به دنبال دارد.




تولایی: آمادگي ظرفيت‌هاي دانشگاهي براي تحقق سند چشم‌انداز توسعه
رئيس سازمان بسیج علمی کشور گفت: ما توانسته‌ایم با ساماندهی نخبگان در حوزه رهایی کشور از وابستگی، ظرفیت‌های اجتماعی را براي تأمین نیازمندی‌ها از طریق استعداد‌های اجتماعی آماده کنيم.

منصوري: برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي موثر در تحقق"حماسه اقتصادي"
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم گفت: تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و استفاده از نظرات اساتيد دانشگاهي با به چالش کشيدن مباحث اقتصادي در تحقق "اقتصاد مقاومتی" و شعار سال موثر خواهد بود.



رزاقي: استفاده از ستاد بسيج اقتصادي براي بهبود اقتصاد/ استقلال اقتصادي با توليد ملي
استاد دانشگاه تهران گفت: بايد سهم اصلي و عمده توليدکنندگان کشاورزي و صنعتگران را در يارانه‌ها پرداخت کنيم تا از اين طريق اشتغال افزايش پيدا كند.

کيامهر: مشکلات اقتصادي با شعار دادن و بخشنامه صادر کردن حل نمي‌شود
يك کارشناس مسائل اقتصادي با بيان اينکه با شعار دادن و بخشنامه صادر کردن مشکلات اقتصاد کشور حل نخواهد شد، گفت: کاهش نرخ تورم در يک بازه زماني ميان‌مدت با ساز و کاري منطقي و آغاز مجموعه‌اي از عمليات کارشناسي عالمانه با استفاده از عقلانيت و واقع‌گرايي مسئولان نسبت به تاثير تحريم‌ها از سوي دولت جديد از جمله اقدامات اساسي براي حل مشکلات انبار شده اقتصادي است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار