امير دريادار سياري در مراسم روز جهاني دريانورد:

اجازه نمی‌دهیم هيچ‌گونه تعرضی به كشتی‌های تجاری ایران صورت گیرد

فرمانده نيروی دريایی ارتش گفت: مطمئناً تا زمانی كه در دريا حضور داريم هيچ‌گونه تعدی و تعرضی به كشتي­‌های تجاری ما صورت نمي‌گيرد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امير دريادار "حبیب‌الله سياری"، فرمانده نيروي دريايي ارتش در آئين روز جهاني دريانورد و تجليل از دريانوردان نمونه اظهار داشت: نيروي دريايي تا به امروز ضمن همراهي بيش از 2000 كشتي تجاري و نفتكش، قريب به 150 درگيري با دزدان دريايي داشته است و چندين گروه از آن‌ها را دستگير و به مقامات قضايي مربوطه تحويل داده است.

بنا بر گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش؛ وي در ادامه افزود: امروز ما ادعا مي­‌كنيم به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، امنيت دريايي را تا جنوب هندوستان و مدار 10 درجه برقرار و در همين راستا نه‌تنها به كشتي­‌هاي كشورمان بلكه به كشتي­‌هاي ساير كشورهايي كه درخواست همكاري داشته­‌اند نيز كمك كرده‌ايم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش همچنين اذعان داشت: ما مي‌­توانيم با تعامل مثبت و همدلي كه در بين تمامي ارگان­‌هاي دريايي كشور وجود دارد، شاهد پيشرفت­‌هاي چشمگير كشور در اين زمينه باشيم و ضمن حفظ اقتدار، تمامي تحريم‌­ها را بي­اثر كنيم.

امير دريادار سياري با اشاره به اين­كه چرخه اقتصادي از طريق  دريا مي‌­چرخد، گفت: منافع و منابع راهبردي و كلاني در دريا داريم. به­ خصوص منابع غذايي دريايي كه كمترين درصد استفاده از اين منابع در كشور ماست. ما بايد بتوانيم از اين مواد غذايي خدادادي در دريا براي پيشرفت اقتصادي كشور استفاده كنيم و همه عزيزان مسئول در اين زمينه بايد كوشا باشند تا كشوري دريا محور بسازيم.

گفتني است، در اين آئين كه با حضور مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي برگزار شد، از ناخدا دوم عرشه عبدالوهاب طاهري، ناخداسوم مكانيك داود قلي­‌زاده و ناو استوار يكم تكاور اردشير اميري به ­عنوان دريانوردان نمونه تقدير شد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار