معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان کردستان با اشاره به ابلاغیه وظیفه عمومی ناجا در خصوص وضعیت کسر خدمت فرزندان ایثارگران گفت: مشمولانی که تا تاریخ 3/3/91 در حکم مشمول غایب هستند، می توانند از تسهیلات کسر خدمت ایثارگری بهره مند شوند.

 

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران، سرهنگ  ملایی  با اشاره به آخرین مصوبه نیروهای مسلح گفت: کلیه مشمولان متولد 72 و ما قبل آن که تا پایان سال 90 به سن مشمولیت رسیده اند و فاقد غیبت هستند و در سال 91 به دلایل قانونی اعزام نشده اند و در شرف خدمت ایثارگری قرار دارند می توانند از کسر خدمت استفاده کنند.

وی همچنین افزود: مشمولانی که گواهی کسر خدمت آنها مربوط به سال 88 و 89 است و در سامانه وظیفه عمومی ناجا ثبت شده است، می توانند از کسر خدمت استفاده کنند.

وی ادامه داد: سربازان حین خدمتی که تاکنون از گواهی کسر خدمت استفاده نکرده اند، می توانند گواهی مربوطه را به صورت رایگان تحویل و از کسر خدمت برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: کسانیکه در کردستان رزمنده یا ایثارگر بودند مشمول معافیت ایثارگری قرار خواهند گرفت.وی با اشاره به وضعیت کسانیکه در جبهه های جنگ حضور داشته اند گفت: فرزندان آنها می توانند از خدمات معافیت وظیفه عمومی برخوردار شوند.

به گفته وی کسانیکه 30 ماه در جبهه های جنگ خدمت کرده اند یک فرزند آنها، کسانیکه 60 ماه در جبهه خدمت کرده اند دو فرزند و افرادی که 90 ماه در جبهه حضور داشته اند سه فرزند آنها از خدمت در نظام وظیفه عمومی معاف خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان کردستان یادآورشد: جانبازان 25 درصد یک فرزند و جانبازان 50 درصد دو فرزند آنها از خدمت نظام وظیفه معاف خواهند شد.

وی همچنین اظهار کرد: به ازای هر 24 ماه اسارت در جنگ، یکی از فرزندان از خدمت وظیفه عمومی معاف خواهد شد./س

برچسب ها: مصوبه ، اعزام ، خدمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.