ممانعت دولت انگلیس از ورود دو فعال اسلام‌ستیز آمریکایی به خاک این کشور

دولت انگليس روز چهارشنبه اعلام کرد ورود دو فعال آمريکايي ضد اسلام را به خاک اين کشور ممنوع کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، اين دو نفر قصد داشتند در تظاهرات روز شنبه گروه تندرو انگليسي اتحاديه دفاع از انگليس در لندن شرکت کنند.
ترزا مي وزير کشور انگليس اعلام کرد حضور پاملا گيلر و رابرت اسپنسر که گروه  "به اسلامي کردن آمريکا پايان دهيد" و پايگاه اينترنتي "ديده‌بان جهاد" را تأسيس کردند، مناسب منافع عمومي نيست.
سخنگوي وزارت کشور انگليس افزود: ما همه آنهايي را که رفتار و عقايدشان با ارزش‌هاي مشترک ما مغايرت دارد محکوم مي کنيم و هيچ شکلي از تندروي را تحمل نخواهيم کرد.
 اتحاديه دفاع از انگليس قصد دارد شنبه تظاهراتي تا محله وولويچ برگزار کند، جايي که لي ريگبي سرباز انگليسي 22 مه با ضربات چاقو و ساطور دو مظنون که به اسلام گرويده‌اند، کشته شد.
شرکت دو آمريکايي در اين راهپيمايي اعلام شده بود اما گروه‌هاي ضد نژادپرستي بلافاصله تلاش خود را براي جلوگيري از ورود اين دو نفر به خاک انگليس آغاز کردند.
رابرت اسپنسر در پايگاه اينترنتي خود دولت انگليس را به متهم کرد عملا مانند يک حکومت اسلامي رفتار مي کند.
تامي رابينسون رئيس گروه اتحاديه دفاع انگليس اعلام کرد از تصميم دولت متحير شده است. وي گفت: اين تصميم براي اين سرزمين به اصطلاح دموکراسي و آزادي بيان شرم‌آور است.
بر عکس متيو کالينز از گروه "اميد نه نفرت" ازتصميم دولت انگليس ابراز خرسندي کرد و گفت اين دو آمريکايي از تندروترين فعالان ضد اسلام در جهان هستند و صرفا براي کمک به اتحاديه دفاع از انگليس براي ايجاد آشوب مي خواهند به اينجا بيايند.
انگليس پس از قتل لي ريگبي در هفته‌هاي اخير شاهد افزايش حملات بر ضد مسلمان بوده است.
جمعه، بمبي کوچک نزديک يک مسجد در حومه بيرمنگام منفجر شد اما تلفات نداشت و خسارات قابل توجهي بر جا نگذاشت.




برچسب ها: بین الملل ، انگلیس ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار