مازندران /

اجرای الکترونیکی ثبت ازدواج و طلاق تا پایان سال 92

تا پایان امسال ثبت ازدواج و طلاق در کشور با سیستم فناوری نوین اجرایی می‌شود.

معاون وزیر کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با بیان اینکه سازمان ثبت احوال در راستای نوین‌سازی، حرکتی اجمالی و برنامه‌محور را دنبال می‌کند گفت : برای تدوین برنامه‌های راهبردی باید به فلسفه وجودی ثبت احوال و اهداف آن توجه داشت.

ناظمی با بیان اینکه ثبت احوال در قالب سه ماموریت پیگیر اهداف سازمانی است، افزود : ثبت وقایع، صدور اسناد هویتی برای ایرانیان، تولید اطلاعات و نشر آمار جمعیتی شاخص، برنامه‌های تدوین شده ثبت احوال است.

وی تصریح کرد : برای ثبت آمار حیاتی آنچه مهم است روزآمد کردن آمار با استفاده از فناوری نوین امکان‌پذیر است.

معاون وزیر کشور راهبرد انتشار، آمار و اطلاعات جمعیتی را مکان‌محور دانست و گفت : تمامی اطلاعات و آمار سازمان ثبت احوال کشور به سمت روزآمدی در حرکت است.

ناظمی با تاکید بر گسترش شبکه اعلام، افزود : راهبرد ثبت وقایع حیاتی شبکه اعلام باید گسترش یابد و از لحاظ ارتباطی گستردگی لازم را داشته باشد تا هرگونه وقایع حیاتی به روز باشد.

وی یکی از بخش‌های عقب‌مانده در سازمان ثبت احوال کشور را ثبت ازدواج و طلاق عنوان و تصریح کرد : ثبت این وقایع به صورت دستی انجام می‌شود.

معاون وزیر کشور با اعلام اینکه تا پایان امسال ثبت ازدواج و طلاق در کشور با سیستم فناوری نوین انجام می‌شود، گفت : بخش اعظمی از این پرونده‌ها تا شهریورماه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

ناظمی افزود: تاکنون بیش از 60 درصد واحدهای ثبت احوال مجهز به فناوری نوین شد و ارتباط مستقیمی با پایگاه جمعیتی کشور دارد.

وی اهمیت روزآمد شدن پایگاه جمعیتی کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد : به طور مثال در حال حاضر پایگاه جمعیتی کشور با پایگاه هدفمندسازی یارانه‌ها به صورت ارگانیک عمل می‌کنند.

معاون وزیر کشور گفت : در حال حاضر پایگاه‌های امنیتی - بانکی کشور با پایگاه‌های جمعیتی مرتبط هستند.

ناظمی افزود : اینکه شناسنامه‌های دست‌نویس مکانیزه شد اقدام ارزشمندی بود که در مرحله نخست هرگونه جعل شناسنامه را به صفر رساند.

وی تصریح کرد: در مرحله بعد صدور هر شناسنامه مبتنی بر پایگاه جمعیتی صادر می‌شود و ضریب امنیت را افزایش می‌دهد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه تا پایان شهریور تمامی اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر پایگاه جمعیتی است، گفت : این اقدام جعل اسناد هویتی را به صفر می‌رساند./س


برچسب ها: ثبت ، ازدواج ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.