در ادامه روند اقدامات خصمانه آمريکايي ها در قبال ملت فلسطين

آمريکا تهديد کرد در صورت شکايت فلسطينيان از رژيم صهيونيستي به ديوان کیفری بین‌المللی کمک هاي خود را قطع مي‌کند

به گزارش خبرگزاري "المنار" دولت آمريکا تشکيلات خودگردان فلسطين را تهديد کرده که در صورت ارجاع شکايت فلسطينيان از جنايات رژيم صهيونيستي به ديوان کیفری بین المللی آمريکايي ها کمک هاي خود به آن تشکيلات را متوقف خواهند نمود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از المنار، اين خبر در حالي منتشر مي شود که "فاتو بنسودا" دادستان ديوان بين المللي کيفري تشکيلات خودگردان فلسطين را پس از ارتقاي جايگاه فلسطين در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به ناظر دائم غير عضو در آن مجمع تشويق به ارجاع شکايات فلسطينيان عليه رژيم صهيونيستي به دادگاه جنايات بين المللي نموده است. 

وي اخيرا اظهار داشته است که "سوزان رايس" نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد و "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي از تصميم فلسطينيان در اين باره خشمگين هستند با اين حال اين مقام ديوان بين المللي کيفري خاطر نشان ساخته است که ديوان بين المللي طبق مفاد اساسنامه رم متعهد به رسيدگي به جنايات انجام شده از سوي هر دولتي از جمله رژيم صهيونيستي مي باشد. 

"المنار" در ادامه گزارش خود با اشاره به تلاش مقامات آمريکا و سران کشورهاي عضو محور ارتجاع عرب براي منصرف کردن تشکيلات خودگردان فلسطيني از ارجاع شکايت عليه رژيم صهيونيستي به دادگاه جنايات بين المللي مي افزايد "در طول ماههاي اخير "توني بلر" نخست وزير پيشين انگليس و نماينده ويژه در امور خاورميانه، "جان کري" وزير امور خارجه آمريکا و همچنين "ملک عبدالله دوم" پادشاه اردن چندين بار به منطقه خاورميانه سفر کرده اند. تلاش آنان در اين سفرها آن بوده تا به "محمود عباس" رييس تشکيلات خودگردان فلسطين هشدار دهند که رد صورت ارجاع شکايت فلسطينيان عليه جنايات رژيم صهيونيستي به دادگاه بين المللي کيفري کمک هاي آمريکايي ها از جمله ارايه بسته کمک اقتصادي مدنظر جان کري به آن تشکيلات متوقف خواهد شد. اين در حاليست که دولت قانوني حماس بر لزوم ارجاع پرونده عليه جنايات صهيونيست به دادگاه جنايات بين المللي تاکيد ورزيده است."


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 

برچسب ها: فلسطین ، دادگاه ، بین ، المللی ، کیفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار