نگاهي به ذخيره‌هاي طلايي، نيمكت‌هاي رويايي

شايد اين سرمربيان موفق هستند كه نشان مي‌دهند علاوه بر 11 مرد مستطيل سبز، هميشه چند سرباز آماده نيز روي نيمكت دارند بازيكناني كه گاه ذخيره طلايي تيمشان هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، فصل نقل و انتقالات همچنان با جديت پيگيري مي‌شود.

سرمربيان ليگ برتري اغلب در هر پيست چند بازيكن را به تيم جذب مي‌كنند و علاوه بر مردان اصلي خود، حساسيت زيادي نيز بر بازيكنان نيمكت نشين خود دارند.

وضعيت جذب بازيكنان از دو حالت خارج نيست يا فاصله بازيكنان اصلي و ذخيره بسيار زياد است و نيمكت نشين‌ها چندان اميدوار به بازي كردن نيستند و يا اينكه فاصله بازيكنان اصلي و ذخيره كم است آن قدر كم كه شايد در هر بازي تركيب اصلي و ذخيره عوض شود.

در اين گزارش قصد داريم نگاهي هر چند مختصر و كوتاه به نيمكت‌ها و ذخيره‌هاي طلايي يا غير طلايي تيم‌ها داشته باشيم نگاهي گذرا به عملكرد تيم‌ها در فصل گذشته‌اي كه آن را پشت سر گذاشتيم.

* قهرمان و ذخيره‌هاي طلايي ژنرال

امير قلعه نويي كه پر افتخارترين سرمربي ليگ برتر هم است علاوه بر تركيب كامل درون زمينش نيمكت بسيار قوي نيز داشت در واقع نيمكت تيم استقلال براي خودش تيم كاملي بود كه مي‌توانست در مستطيل سبز خيلي هم خوب نتيجه بگيرد. ذخيره‌هاي استقلال در واقع آرزوي بسياري از تيم‌ها بودند و اين هنر قلعه نويي بود كه در لحظات سخت ذخيره‌هاي طلايي خود را به ويژه در زمان‌هاي پاياني نيمه دوم به زمين مسابقه مي‌آورد و تاكتيك خود را در زمين پياده مي‌كرد.

از جمله ذخيره‌هاي خوب استقلال در ليگ دوازدهم مي‌توان به حنيف عمران‌زاده، ميثم حسيني،‌حسن اشجاري، كيانوش رحمتي، ميثم بائو،‌ آرزه،‌ اكبرپور، محمدرضايي، منوچهري و البته فرهاد مجيدي اشاره داشت.

مجيدي پس از همه مشكلات و حواشي كه با سرمربي تيم استقلال داشت به اين تيم دعوت شد و اگرچه عنوان مي‌شد كه آمادگي حضور ثابت در زمين را ندارد اما نشان داد كه هنوز توانمندي‌هاي فوق العاده خود را حفظ كرده و در لحظه‌هايي كه به عنوان بازيكن تعويضي به ميدان مي‌آمد بسيار خوب كار مي‌كرد تا همچنان يكي از محبوب‌ترين چهره‌هاي تيم آبي پوش پايتخت باقي بماند.

* پرسپوليس و نيمكت نه چندان مطمئن!

طبيعي است باشگاهي كه با تركيب ثابتي در زمين مسابقه خوب نتيجه نگيرد نيمكت چندان قدرتمندي نيز ندارد. هر چند حواشي و مشكلات موجود در تيم نيز بر عملكرد بازيكنان اثر گذار بود.

شهاب گردان، محمدي، معدنچي و مهدوي كيا از جمله ذخيره‌هاي اين تيم بودند در دفاع وسط نيز سه بازيكن جلال حسيني،‌محسن بنگر و رضا نورمحمدي حضور داشتند.

علي كريمي نيز با ژوزه به مشكل برخورد و البته محروميت‌ها و مصدميت‌هايي داشت.

*تراكتور سازي تبريز

در تيم تراكتور سازي شايد تركيب تيم اغلب ثابت بود البته حضور سه  گلر در اين تيم شرايط را به گونه‌اي مي‌كرد كه بالاخره دو نفر در جمع ذخيره‌ها قرار بگيرند ثابتي، فروزان و اعتمادي سه گلر تيم تراكتور سازي بودند.
سيد محمد حسيني در دفاع و ابراهيم‌زاده در حمله ديگر ذخيره‌هاي مطمئن اين تيم بودند.

تراكتوري‌ها اگرچه با حواشي زيادي از جمله به مشكل خوردن با سرمربي مواجه شدند اما بالاخره در پايان فصل به عنوان نائب قهرماني دست پيدا كردند.

*سپاهان اصفهان

در تيم سپاهان اصفهان نيز ذخيره‌ها به مطمئني تيم قهرمان پايتخت نبودند محمدباقر صادقي اغلب گلر ذخيره تيم بود.

هادي تاميني، ميلان سوشاك،‌ ايران‌نژاد، جعفرپور، جمشيديان،‌ بولكو، جواهير سوكاي و محمد غلامي از ديگر ذخيره‌هاي اين تيم بودند.

طلايي پوشان اصفهان قهرمان جام حذفي شدند.

* فولاد و نيمكت ضعيف

فولادي‌ها پديده ليگ دوازدهم بودند تيمي كه در كنار چهارمي جدول توانست سهميه آسيايي را نيز كسب كند.

عليرضا سليمي گلري بود كه در اغلب ديدارها ذخيره بود سروش رفيعي،‌روبرتو نوس، ساسان انصاري و لئوناردو پادواني از جمله ديگر ذخيره‌هاي اين تيم بودند.

* نفت تهران

نفتي‌ها اگر در ديدار پاياني خود مقابل فولاد دقت مي‌كردند حالا آن‌ها تيم آسيايي بودند. نيمكت نفت وضعيت نسبتا خوبي داشت.

رضا نوروزي، حامد فلاح‌زاده، هادي شكوري، ميثم حسيني، محمد منصوري، مهدي خيري از جمله ذخيره‌هاي تيم نفت تهران بودند.

* راه آهن شهر ري

تيم دايي در ليگ دوازدهم هم ذخيره‌هاي كمي نداشت فرشيد كريمي، ايگور كاسترو، محمدرضا ماماني، ميرهاني هاشمي، حميدرضا علي عسگري،‌بهشاد ياورزاده،‌محمد حسين رجب زاده، از جمله بازيكنان ذخيره اين تيم بودند.
راه آهن در پايان فصل به رتبه هشتم دست پيدا كرد.

* مس كرمان

تيم مس كرمان از آن دست تيم‌هايي بود كه عليرغم حواشي موجود آرام به كار خود ادامه داد و البته چندان بد هم نتيجه نگرفت.

ميلاد جهاني، احمد حسن‌زاده، وحيد اسماعيل بيگي، منصور تنهايي و حسين كاظمي از جمله ذخيره‌ها و نيمكت نشينان مس بودند.

* صباي قم و نيمكت با انگيزه

انگيزه بسياري از نيمكت نشنينان تيم صبا بالا بود. البته در آن ميان برخي هم چندان موثر كار نكردند.

ايمان رزاقي‌راد، كريم اسلامي، فريد بهزاد كريمي،‌ميثم خسروي، مجيد هوتن و بهمن طهماسبي از جمله بازيكناني بودند كه در صبا ذخيره بودند.
صبا در ليگ برتر دوازدهم عملكرد چندان خوبي نداشت.

*سايپا البرز

سايپايي‌ها اگرچه يك دوره قهرماني را در كارنامه خود دارند اما در ليگ دوازدهم جايگاه خوبي در جدول كسب نكردند.

مارسيو خوزه، كاوه رضايي،‌ كاظم برجلو، حسن اسلامي،‌ وحيد مهدي خاني و اسحاق سبحاني از جمله ذخيره‌هاي تيم سايپا البرز بودند كه البته عملكرد قابل قبولي هم نداشتند.

*داماش گيلان

داماشي‌ها نيز كه با بي‌پولي‌ها و مشكلات فراواني دست و پنجه نرم مي‌كردند در ميان ذخيره‌هاي نامطمئن گاهي هم نيمكت به نسبت قابل قبولي داشتند.

امين متوسل‌زاده، سعيد حلافي، چاووشي‌، عليرضا نيكبخت واحدي، رسول بهروش و ملو از جمله بازيكنان نيمكت نشين تيم گيلاني بودند.

*فجر سپاسي شيراز

در تيم فجر سپاسي شيراز نيز بازيكناني هم چون محمدرضا حسيني، سندلي بيتو، محمد انصاري، علي مولايي از ذخيره‌هاي اين باشگاه بودند.

*ملوان بندر انزلي

ملواني‌ها كه در ابتداي فصل يكي از مدعي‌ترين‌ تيم‌هاي شهرستاني بودند كم كم افت كردند و حتي براي بقا در ليگ جنگيدند. در تيم ملوان بازيكناني مثل سيد محمد حسيني، مهران جعفري، محمد حيدري و جواد شيرزاد از جمله بازيكنان نيكمت نشين بودند.

*شكست خورده‌هاي ليگ

امسال ليگ برتر 16 تيمه شد و پيكان آلومينيوم، گهر و نفت آبادان سقوط كردند وذوب آهن نيز به پلي آف رفت و با برد مقابل پاس ليگ برتري باقي ماند.

آن چه مسلم است تيم‌هايي كه در ليگ برتر خوب كار كردند و در جدول هم جاي خوبي گرفتند آن دسته از تيم‌هايي بودند كه علاوه بر بازيكنان ثابت قوي نيمكت قدرتمندي نيز داشتند و اين فصل نقل و انتقالات و فرصت كم باقي مانده زماني است براي مربيان تا علاوه بر انتخاب مهره‌هاي فيكس نيمكت قدرتمندي نيز براي تيم خود جمع و جور كنند./آق
برچسب ها: ذخیره ، نیمکت ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار