ايران با اجماع به عنوان ميزبان بعدي اجلاس سران مجمع صادرکنندگان گاز شد

در بيانيه پاياني وزراي کشورهاي عضو مجمع صادرکنندگان گاز که به اجلاس سران براي تصويب نهايي ارائه خواهد شد، ايران با اجماع به عنوان ميزبان بعدي اجلاس سران انتخاب شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رسانه‌ها، "رستم قاسمي" در پايان نشست فوق العاده وزراي نفت و انرژي کشورهاي عضو مجمع صادرکنندگان گاز افزود: در اين نشست فوق العاده وزراي نفت و انرژي درباره بيانيه اجلاس سران تبادل نظر کردند و وسپس اين بيانيه به تصويب رسيد.

رئيس نشست فوق العاده وزراي نفت و انرژي کشورهاي مجمع صادرکنندگان گاز ادامه داد: در اين نشست موضوع بهره گيري از انرژي گاز به عنوان انرژي پاک و منطبق با معيار هاي زيست محيطي و تاثير آن در اقتصاد جهاني مورد تاکيد قرار گرفت .

قاسمي گفت: در نشست وزرا  ميزان توليد ، قيمت گذاري گاز در جهان و ارسال آن به کشورهاي مصرف کننده بررسي شد و با پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران مقرر شد دبيرخانه مجمع گزارشي را درباره  آخرين وضعيت توليد و مصرف و قيمت هاي منطقه اي گاز تا نشست ماه نوامبر 2013 در تهران آماده کند .

وزير نفت همچنين درباره ديدارهاي دو جانبه با روساي هيات هاي کشورهاي عضو مجمع صادرکنندگان گاز گفت: دراين ديدارها مهمترين موضوعات دوجانبه درباره توليد و مصرف انرژي و سرمايه گذاري و همکاري در ميادين مشترک بويژه با کشورهاي همسايه گفتگو شد .

اجلاس سران کشورهاي عضو مجمع صادرکنندگان گاز که هر دو سال يکبار برگزار مي شود فردا به ميزباني روسيه و با حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهوراسلامي ايران در مسکو برگزار مي شود.

رئيس جمهور کشورمان قرار است پيش از ظهر دوشنبه وارد فرودگاه ونوکوو  مسکو شود و بلافاصله براي شرکت در اجلاس سران کشورهاي عضو مجمع صادرکنندگان گاز راهي کاخ کرملين خواهد شد .

ديدارهاي دو جانبه با سران کشورهاي شرکت کننده در مجمع صادرکنندگان گاز از جمله ديدار با رئيس جمهور روسيه و همچنين ديدار با نخبگان سياسي و رسانه اي روسيه ، نشست هاي خبري و همچنين ديدار با ايرانيان شاغل در روسيه از جمله برنامه هاي سفر دو روزه آقاي احمدي نژاد به مسکو خواهد بود.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار