قنادباشي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تقويت محور شاهزادگان راهبرد جدید آمریکا براي جلوگيري از پيدايش انقلاب‌هاي مردمي

يک کارشناس سياست خارجي گفت: آمريکا نه از راه دموکراتيک بلکه از راه تقويت محور شاهزادگان در کشورهاي عربي به دنبال ایجاد تحولی جدید بوده که اين فشارها راهبردی براي جلوگيري از پيدايش انقلاب‌هاي مردمي و سرکوب آنهاست.

" جعفر قنادباشي " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دست گرفتن قدرت از سوي شاهزادگان جوان حاکم بر کشورهاي عربي حوزه خليج فارس اظهار داشت: آمريکا از زمان حضور جرج‌ بوش و قبل از آن به اين نتيجه رسيده که بر جاي ماندن سيستم‌هاي ديکتاتوري در کشورهاي عربي سبب بر پايي انقلاب در اين کشورها خواهد شد و امروز نيز با برپايي اين  انقلاب‌ها  منافع آمريکا و غرب از سوي اين کشورها ناديده گرفته شده است.

وي در ادامه با اشاره به مردمي بودن اين انقلاب‌ها افزود: در زمان حاکميت جرج بوش طرحي تحت عنوان خاورميانه بزرگ مطرح شد که در اين طرح روي کار آوردن يک سيستم دموکراتيک در کشورهاي عربي خاورميانه به منظور جلوگيري از انقلاب در اين کشورها در دستور کار غرب قرار گرفت.

قنادباشي تصريح کرد: رفاه و آزادي نسبي که به وسيله‌ اين طرح ايجاد شده، يک فضاي سياسي هدايت شده از سوي غرب و آمريکا است.

وي در ادامه افزود:به دليل نا‌موفق بودن اين طرح و واهمه غرب از روي کار آمدن گروه‌هاي اسلامي شيوه جديدي با همان اهداف ارائه شد که به نظر خطرات ذکر شده را در بر نداشت.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: آمريکا نه از راه دموکراتيک بلکه از راه تقويت محور شاهزادگان در کشورهاي عربي به دنبال ایجاد تحولی جدید بوده که اين فشارها راهبرد آمريکا براي جلوگيري از پيدايش انقلاب‌هاي مردمي و سرکوب آنهاست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: امریکا ، غرب ، دیکتاتور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار