آذين:

"خودزني" اثر حرفه اي نيست

فيلم سينمايي "خودزني" ساخته "احمد كاوري"، داراي استانداردهاي سينمايي و حرفه اي نيست.

"جبار آذين"، منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، در خصوص فيلم سينمايي "خودزني" ساخته "احمد كاوري" گفت: "خودزني" يك فيلم متوسط از كارگرداني است كه تلاش دارد تا در ميان حرفه اي هاي سينما براي خود جا باز كند.
 
 
وي افزود: "احمد كاوري" كه سينما را در مشاغل مختلف و از جمله بازيگري تجربه كرده و براي تلويزيون هم سريال با محتوا ولي داراي ساختار متوسط "بيدار باش" را ساخته است با كارگرداني فيلم "خودزني" كه چندان هم با استانداردهاي رايج فيلمسازي در سينماي ايران همسو نيست، نشان مي دهد كه با وجود داشتن ذوق و استعداد لازم براي حرفه اي شدن در كارگرداني سينما، علاوه بر تجربه بيشتر نيازمند مطالعه و تحقيق در قابليت هاي ادوار سينما، انواع گونه ها و روايت هاي سينمايي و وسيع كردن افق نگارش به مسايل اجتماعي است.
 
"آذين" اظهار داشت: "خودزني" از لحاظ داستان، محتوا و ساختار سينمايي در سطح حرفه اي قرار ندارد و ساده نگري مقوله هاي زندگي پرداخت يكنواخت و تخت داستان و شلوغ كاري بازيگران به جاي ارائه بازي درست تماشاگر پسند و سرگرم كردن مخاطب با هر ترفندي از مشخصه هاي آن است.
 
اين منتقد بيان كرد: "كاوري" علاقه و اين توانايي را دارد كه آثار بهتري را بسازد مشروط بر آنكه فيلم، سينما و تماشاگر را بهتر و بيشتر بشناسد و به جاي عبور از سطح موضوع ها به تحليل آدمها و زندگيشان بنشيند و حرف هاي آثارش را شتاب زده و در قالب شبه فيلم فارسي مطرح نكند.
 
وي عنوان كرد: اگر چه "خودزني" تجربه خوبي براي او و براي شروع كار حرفه اي است اما اين فيلم مي توانست اگر موضوع اصلي آن
پرداختي كامل و درست شخصيت ها، پرداخت نمايشي معقول، داستان به جاي روايت نازل، عميق و جذاب و بازي ها به جاي نسخه برداري هدف از متن به شخصيت ها جان مي دادند و اثر قابل توجهي مي شد.
 
 
"آذين" اظهار داشت:"خودزني" با بضاعت كنوني، تجربه متوسط است كه صرفا عددي را به اعداد كارنامه سينمايي سازنده اش اضافه مي كند و از منظر هدف و پيام در محتوا و ساختار سينمايي مسئله تازه، متفاوت و نو ندارد.
 
وي در پايان خاطر نشان كرد: "احمد كاوري" سينماگر مستعدي است كه بخش از توانايي هايش را در سينما و تلويزيون ارائه كرده است، او اگر سطح توانايي هايش را بداند آثار مقبول تر و جذاب تري را مي سازد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار