"مرضيه برومند" در افتتاحيه "شهر موش‌ها 2" مطرح كرد:

"شهر موش‌ها" رقيب "كلاه قرمزي" نيست/ گران‌ترين فيلم كودك در شهريور ماه كليد مي‌خورد

"شهر موش‌ها" براي ياري رساندن به سينما رقيب "كلاه قرمزي" نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ي سينما باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست مراسم افتتاحيه فيلم سينمايي "شهر موش‌ها2" با حضور "مرضيه برومند" كارگردان "منيژه حكمت" و "عليرضا سرتيپي" تهيه‌كننده و "شاه ابراهيمي" طراح صحنه فيلم برگزار شد.



در ابتدا "مرضيه برومند" كارگردان فيلم در خصوص سينماي كودك گفت: تاكنون فيلم‌هاي كودكي كه ساخته شده در مورد كودكان بوده و براي كودكان ساخته نشده است به همين منظور در تلاشيم سينماي كودك را احيا كنيم و "شهر موش‌ها" براي اولين بار فيلمي مفرح خواهدبود.
وي ادامه داد: به طور قطع خاطراتي كه در اين دوران گذراندم و جريان‌هاي كه در طي سال‌هاي ساخت "شهر موش‌ها" در سال 60 الي 63 كسب كردم را به صورت خاطره در سايت "شهر موش‌ها" بازگو خواهم كرد.
"برومند" با اشاره به محتواي داستان افزود: فضاي فيلم فضاي سابق "شهر موش‌ها" است با همان عروسك‌هاي قديمي كه در كار وجود دارند البته عروسك‌هايي نيز اضافه خواهند شد.
وي در خصوص استفاده از صداگذاري‌هاي سابق "شهر موش‌ها" عنوان كرد: با كمال ميل از تمام عوامل سابق همچون "فاطمه معتمد آريا"، "حميد جبلي"و "طهماسب صلح‌جو" در صورت موافقت‌ آنها بهره خواهيم برد و به طور قطع كاراكتري به نام "اسمشو نبر" در سري بعدي نيز حضور خواهد داشت.
"برومند" با اشاره به عروسك‌هاي "شهر موش‌ها" اظهار داشت: بنياد فارابي تمام عروسك‌ها بعد از اتمام سري قبلي تحويل گرفت و ما تنها عروسك (كپل) را با ندادن بهد آنها تحويل موزه سينما داديم اما با اين حال بقيه عروسك‌ها در شهرك غزالي پوسيده و نابود شدند.
با توجه به حضور "مرتضي احمدي" در اين جلسه "مرضيه برومند" با احترام به او اين اتفاق را بركت فيلم خود دانست و حضور او را دلگرمي براي فيلم برشمرد.
وي در خصوص زمان توليد و اكران آن خاطر نشان كرد: شهريور ماه فيلم كليد مي‌خورد و همزمان با ان اتاق فكر خواهيم داشت فيلم‌نامه توسط "فرهاد توحيدي" در حال نگارش است كه در اين زمينه مشاوره‌هايي نيز صورت گرفته است و به مدت 90 دقيقه فيلم را به صورت ريتم‌تندي به سرانجام برسانيم.
"برومند" در پايان صحبت‌هايش در خصوص رقابت "شهر موش‌ها" و "كلاه قرمزي" گفت: "شهر موش ها" مادر كلاه قرمزي است و به عنوان رقيب با او در اكران نخواهند بود و همه فيلم‌ها براي ياري به سينما ساخته مي‌شوند نه رقابت.
در ادامه "منيژه حكمت" يكي از تهيه‌كنندگان فيلم در خصوص حمايت مديران فرهنگي از توليد "شهر موش‌ها" گفت: به دنبال اثر كودكي بودم كه كودكان را به سينما بكشانم و طي صحبت‌هاي مكرر با "برومند" به شرط حفظ تمام فضاي فيلم همكاري را آغاز كرديم.
وي ادامه داد: با وجود بي‌مهري مديران فرهنگي در زمان 7 ماه پيش توليد تمام تلاش خود را و عمر 50 ساله‌ي زندگي‌ام را پاي ساخت اين فيلم خواهم گذاشت.
"حكمت" عنوان كرد: منتظرالمهدي رئيس ناجا تنها كسي بود كه به ما كمك كرد و براي دكور فيلم سوله پارك ولايت را به صورت رايگان در اختيار ما گذاشت.
وي در پايان صحبت‌هايش ضمن تشكر از عوامل فيلم اظهار داشت: فيلم به صورت 90 دقيقه توليد خواهد شد تا دراكران نوروز 93 به روي پرده سينما‌ها برود و همزمان با آن نيز عروسك هاي آن براي فروش به بازار مي آيد.
همچنين "عليرضا سرتيپي" تهيه‌كننده ديگر فيلم نيز در ابتدا در خصوص شرايط اكران فيلم "گذشته" گفت: بيلبوردهاي فيلم گذشته به دليل موهاي بلند بازيگر نتوانست در خيابان‌ها پخش شود.
و با توجه به اكران آن در 12 سينما و فروش خوب آن از ساخت تيزر و بيلبورد صرف‌نظر كرديم.
وي در خصوص هزينه توليد فيلم "شهر موش‌ها2" عنوان كرد: در بخش خصوصي هزينه اين فيلم يكي از گران‌ترين و عظيم‌ترين فيلم سينمايي ايران است كه با وجود هزينه سر‌سام‌آور با عشق توليد خواهد شد.
گفتني است؛ كه اجراي اين برنامه را دو موش عروسكي به عهده داشتند كه در طول برنامه با جملات طنزآميز فضاي شادي را ايجاد كردند كه البته برخي از اين جملات به صورت طنز سياسي مطرح شد كه به مناظره انتخاباتي و انتخاب وزير ارشاد بر مي‌گشت.
همچنين در اين مراسم از سايت فيلم "شهر موش‌ها2" رونمايي شد.
گفتني است، در مراسم افتتاحيه فيلم "شهر موش ها 2" چهره‌هايي چون فرهاد توحيدي، بهرام شاه محمد لو و پگاه آهنگراني حضور داشتند./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار