نصیر زاده: بازیکنان نسبت به آئین نامه نقل و انتقالات بی سواد هستند

فصل نقل و انتقالات فوتبال چند وقتی شروع شده است، تیم های پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن هم بر سر بازیکنانی همچون قاسم دهنوی،‌ شجاع خلیل زاده، پیام صادقیان و قاسم حدادی و با یکدیگر جدال می کنند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، موضوع اختلافات بین تیم ها بر سر بازیکنان در فصل نقل  و انتقالات افزایش یافته است به همین بهانه هوشنگ نصیر زاده سرپرست کمیته تدوین مقررات حقوقی را جویا شدیم که در ادامه از نظر خواهیم گذراند.

نصیر زاده درباره این موضوع گفت: مشکلات نقل و انتقالات لیگ سیزدهم  به خاطر این است که بازیکنان توانایی درک قوانین بین المللی را در قرار داد بستنشان ندارند و همچنین در فوتبال ایران بازیکنان کم سوادترین افراد نسبت به مقررات و آئین نامه هستند.
 
وی تصریح کرد: استفاده از وکیل و مشاور حقوقی برای بازیکنان ایران رایج نیست آنها بیشتر به فکر گرفتن پول خود از یک باشگاه هستند و به قصد دادن مالیات هم ندارند.

سرپرست کمیته تدوین مقررات حقوقی بیان کرد: افکار بازیکنان فوتبال قدیمی است و بر اساس آئین نامه  جدید عمل نمی کند به طور مثال مسئولان فدراسیون فوتبال به دنبال یک نامه فیفا و تصمیم خودشان قرار شد که انعقاد قرار داد باشگاه با بازیکن را  آزاد بگذارند اما برخی از بازیکنان سو استفاده کردند و همزمان با دو باشگاه  قرار داد امضا کردند.

 وی عنوان کرد: آئین نامه جدید نقل و انتقالات یک سال محرومیت برای بازیکنان متخلف پیش بینی کرده است اما چون مردم احساسی هستیم به دنبال برطرف کردن مشکلات دیگران اقدام می کنیم.

وی تصریح کرد: رفتار برخی از بازیکنان در امضای قرار داد با دو باشگاه  درست نیست اما بعضی این عمل خلاف آنها را توصیه می کند در حالیکه  می دانند که در دنیای دموکراسی فوتبال امکان قرار داد بستن با دو باشگاه را ندارند.

نصیر زاده عنوان کرد: دهنوی با این استدلال که کمیته انضباطی حق فعالیت به باشگاه های بدهکار را نداده است همزمان با دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان قرار داد امضا کرد این بازیکن از اطلاعیه کمیته انضباطی سو استفاده کرد.

سرپرست کمیته تدوین مقررات حقوقی بیان کرد: محرومیت باشگاه ها بدهکار در ثبت قرار داد نیازمند حکم جداگانه ای است و با اطلاعیه نمی توانند باشگاهی را از نقل و انتقالات محروم کنند.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: مقررات نقل و انتقالات بازیکنان طوری تدوین شده که تا حدود 85 درصد آئین نامه فیفا برابر است اما این بازیکنان ما هستند که با چند تیم همزمان قرار داد می بندند به هر حال  این اقدام بازیکنان نشان می دهد که چقدر ساده  اندیش و در ارتباط با قوانین بین المللی بی سواد هستند./آق



برچسب ها: نسبت ، به ، آئین نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار