شنبه 15 تیرماه؛

مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره جایزه "قلم زرین" در "باغ زیبا" برگزار می شود

رضا اسماعیلی دبیر یازدهمین جشنواره جایزه ادبی "قلم زرین" مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جایزه ادبی "قلم زرین" را در محل "باغ زیبا" ذكر كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ رضا اسماعیلی دبیر یازدهمین جشنواره جایزه ادبی "قلم زرین" درباره كم و كیف مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره گفت: مراسم اختتامیه با حضور بزرگان، پیشكسوتان شعر و هنر همچون علی اكبر ولایتی، حداد عادل، حمید سبزواری، عباس براتی پور، مشفق كاشانی و تنی چند از شاعران و نویسندگان در محل باغ زیبا برگزار خواهد شد.
وی در ادامه گفت: در ابتدای مراسم محمدرضا سرشار رییس انجمن قلم ایران سخنرانی خواهد داشت و گزارش كوتاهی از روند برگزاری یازدهمین دوره ی جشنواره قلم زرین ارائه خواهد كرد. سپس هر كدام از سرگروه ها و داوران بخش های شعر، داستان و نقد و پژوهش گزارشی ازنحوه داوری و روند آن خواهند داشت. 
دبیر یازدهمین جشنواره جایزه ادبی قلم زرین با اشاره به تعداد آثار رسیده به این دوره از جشنواره گفت: در مجموع 1300 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود كه بیش از 500 عنوان كتاب در بخش "داستان و رمان" ، 600 عنوان كتاب "مجموعه شعر" و 200 عنوان نقد و پژوهش به این دوره از جشنواره از سوی هنرمندان و علاقه مندان به ادبیات ارسال شده بود. 
رضا اسماعیلی مهمترین ملاك و معیار داوری را دو زاویه ادبی و محتوا برشمرد و گفت: مهمترین ملاك و معیار داوران در این دوره از جشنواره همانند سایر جشنواره های ادبی توجه داوران به بعد ادبی آثار كه شامل: ساختار و مولفه های هنری و زیباشناسی است. محتوا و ارزشمند بودن محتوا از دیگر زوایای مورد توجه داوران بوده كه یك اثر را به عنوان اثر برگزیده انتخاب كرده اند.
وی ادامه داد: در هر بخش یك نفر به عنوان نفر برگزیده انتخاب شده است كه انشاء الله در مراسم اختتامیه  با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیشكسوتان فرهنگ و ادب معرفی خواهند شد.  
شایان ذكر است كاندیداهای بخش "شعر" علیرضا قزوه با مجموعه  شعر «صبح‌ بنارس»، حسنی محمدزاده با مجموعه شعر «خورشیدهای توامان»، رضا شیبانی اصل با سروده های «سكوت كاهگلی"، خسرو احتشامی با مجموعه سروده های «عاشقانه‌های كهن‌سالی» ، مجید سعدآبادی  با مجموعه سروده های «گلفروش مسلمان» و میلاد عرفان‌پور با سروده های «بی‌خبری‌ها» از نامزدهای نهایی دریافت جایزه قلم زرین هستند.
در بخش "داستان و رمان" ، رمان «قیدار» نوشته رضا امیر‌خانی و رمان "جمجمه‌ات را قرض بده برادر» نوشته مرتضی‌كربلایی‌لو به عنوان كاندیداهای نهایی این بخش داستان معرفی شده اند.
مراسم اختتامیه یازدهمین دوره از جشنواره ادبی "قلم زرین"، ساعت 18:30 روز شنبه 15 تیرماه در "باغ زیبا"؛ واقع در شریعتی، خیابان قبا، میدان قبا، خیابان زیبا ، كوچه كاج، پلاك 11 برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار