مجمع بانک قوامین با حضور سهامداران برگزار شد

بانک قوامین در مجمع سالانه خود برای هر سهم سود خالص 210 ریالی را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مجمع سالانه بانک قوامین امروز در حالی برگزار شد که برای هر سهم به سهامداران حقیقی و حقوقی 21 تومان معادل 210 ریال سود خالص تعلق گرفت.  
 
در این مجمع ابتدا "کلیبی" یکی از مدیران شرکت‌کننده در این مجمع در رابطه با عملکرد بانک قوامین توضیحاتی را ارائه کرد که این توضیحات شامل پرداخت سپرده به سپرده‌گذاران موسسه اعتماد ایرانیان که از سوی بانک مرکزی به دلیل تخلفات متعدد منحل شد ضمن آنکه در رابطه با افزایش تعداد شعب توضیحاتی را به سهامداران ارائه کرد.  
 
در ادامه احمدرضا خطیبی مدیرعامل بانک قوامین با بیان آنکه این بانک در رابطه با فعالیت‌های بانکداری نوین تلاش گسترده‌ای را طی چند سال اخیر به مرحله اجرا گذاشته است، گفت: همانطور که می‌دانید بانک قوامین تا قبل از پایان سال گذشته موسسه مالی و اعتباری بوده است که در سال گذشته براساس ارائه مدارک و مستندات و اجرای مقررات بانک مرکزی با تصویب بانک مرکزی از موسسه مالی اعتباری به بانک تبدیل شد.  
 
در حال حاضر این بانک در پایان سال گذشته به سیستم بانکداری الکترونیک وصل شده و کلیه مردم می‌توانند از خدمات بانکداری الکترونیک این بانک استفاده کنند.  
 
وی در رابطه با بحث اجرای طرح شخصی‌سازی چک در این بانک گفت: این بانک در برخی از استان‌ها یک سیستم و در تعداد دیگری از استان‌ها چند سیستم شماره شبا را برای گرفتن چک راه‌ اندازی کرده است.  
 
وی در ادامه در خصوص بحث تعاونی اعتباری ایرانیان تصریح کرد: سال گذشته از طرف بانک مرکزی کفایت تعاونی اعتباری ایرانیان به بانک قوامین سپرده شد که در این رابطه حدود 8 هزار میلیارد دلار از سوی بانک قوامین به سپرده‌گذاران این موسسه منحله پرداخت شد و این موضوع در سال جاری هم همچنان ادامه دارد.  
 
خطیبی اظهار داشت: در بحث نیروی انسانی در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کارشناسان متخصص در عرصه بانکی که سال‌ها سابقه فعالیت در بانک‌های مختلف را دارند در این بانک در حال فعالیت هستند؛ تعداد کارکنان در حال حاضر بالغ بر 4 هزار و 190 نفر است و همچنین  1300 نفر از کارکنان موسسه منحله اعتماد ایرانیان جذب بانک قوامین شدند.  
 
مدیرعامل بانک قوامین با بیان اینکه در این بانک‌ها کمیته‌های مختلفی براساس مقررات بانک مرکزی تشکیل شده است ، گفت: در پایان سال 91 میزان منابع این بانک 24 هزار و 800 میلیارد ریال بوده است .
 
وی عنوان کرد:‌از سال 80 تا سال 91 این بانک شاهد بیشترین میزان رشد جذب منافع بوده که بیشترین آن مربوط به سال 93 است.
 
مدیرعامل بانک قوامین اظهار داشت: میزان رشد نقدینگی در این بانک 5.4 درصد است که در سال 86 این رقم .2.4 درصد بوده است .

همچنین 98 درصد منابع این بانک صرف پرداخت تسهیلات به متقاضیان و 2 درصد سرمایه آن صرف سرمایه گذاری شده است ضمن آنکه بانک قوامین پیگیر آن است که درصد منابع خود را به بیش از 50 درصد برساند.  
 
وی در رابطه با میزان EPS این بانک گفت: در حال حاضر EPS بانک بالغ بر 238.8 میلیارد ریال است در حالی که این رقم در سال گذشته بالغ بر 208 ریال بوده و این در حالی است که سرانه شعب این بانک 386 هزار میلیارد ریال است، ضمن آنکه نرخ سود خالص در نظر گرفته شده برای هر سهم 210 ریال یعنی 21 تومان برای هر سهامدار حقیقی و حقوقی است. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: مجمع ، سالانه ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار