کرمانشاه/

گرم شدن هوا عامل رشد منفی اثرات ریزگردها

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با گرم شدن هوا و نزدیک شدن به فصل گرما اثرات منفی ناشی از شیوع ریزگردها افزایش خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مقداد پیرصاحب گفت: متاسفانه با گرم تر شدن هوا در استان کرمانشاه تاثیرات منفی ناشی از شیوع این ریزگردها افزایش خواهد داشت.

وی افزود: برای سنجش هوا دو عامل غلظت و پایداری مد نظر است که باید در جهت عکس هم باشند اما در استان کرمانشاه هر دو این عوامل با هم وجود داشته و با افزایش غلظت پایداری کاهش نمی یابد و حالت عکس این مدل نیز وجود دارد.

پیرصاحب ادامه داد: لذا با توجه به پایداری هوا و حالت موجود در استان کرمانشاه تاثیر منفی ریزگردها در هوای گرم بیش از گذشته خواهد شد.

وی تاثیرات مخرب ناشی از شیوع ریزگردها را بروز بیماری های تنفسی، قلبی عروقی دانست و گفت: این عوارض بیشتر بر گروه های سنی کودکان، و کهن سالان تاثیردارد.

پیرصاحب تاثیرات ناشی از این ریزگردها را از جمله عمیق ترین و مخرب ترین مشکلات زیستی دانست.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به تاثیرات این استفاده از ماسک های کاغذی و دستمال در برابر گرد غبار کارایی نداشته و باید افراد آسیب پذیر از ماسک های فیلتر دار استفاده و حتی الامکان از منزل بیرون نیایند.

پیرصاحب گفت: از مردم خواست تا در صورت امکان از دستگاه های فیلتر دار تصفیه هوا در منزل خود استفاده کنند.

وی استفاده از این دستگاه ها برای افرادی که در منزل فرد سالمند، کودک و یا بیمار تنفسی یا قلبی دارند را بسیار مناسب و مفید دانست.

پیرصاحب گفت: در هنگام بروز ریزگردها استفاده از مایعات و شیر بسیار مفید ضروری است.

وی گفت: در زمان افزایش غلظت ریزگردها باید از بیرون رفتن حتی الامکان خودداری کرده و یا در ساعاتی که هوا خنک است از منزل خارج شوید تا کمتر در معرض آسیب های ناشی از بروز ریزگردها قرار گیرید.

پیرصاحب، آسیب های ناشی از ریزگردها را برای افرادی که در معرض بیماری های خاص قرار داشته و تحت درمان هایی چون شیمی درمانی قرار دارند بیشتر دارند بیشتر دانست و گفت: سیستم ایمنی بدن این افراد به دلیل تحت درمان قرار گرفتن توسط داروهای شیمیایی ضعیف شده و احتمال ابتلا به بیماری های عفونی و ویروسی در این افراد بیش از گذشته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خواستار رعایت بیشتر نکات ایمنی توسط این افراد شد و گفت: حتی المقدور در هوای آلوده از منزل خارج نشوند و یا از ماسک های فیلتر دار استفاده کنند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، منفی ، ریزگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.