مدیرکل دفتر امور مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: ترک تحصیل دانش‌آموزان عشایر در مقاطع مختلف تحصیلی، بزرگ‌ترین دغدغه وزارت آموزش و پرورش است.

عبدالرسول شکیبافر در حاشیه افتتاحیه چهاردهمین اردوی سراسری دانش‌آموزان پسر عشایر در اردوگاه کشوری شهید رجایی نیشابور در گفتگو با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، افزود: 95 درصد از فرزندان عشایر دانش‌آموز باسواد هستند.

او اظهار کرد: بیش از 80 درصد از دانش‌آموزان عشایری که وارد پیش‌دانشگاهی می‌شوند وارد مقاطع آموزش عالی می‌شوند و موفق نیز هستند.

این مقام مسئول با اشاره به هماهنگی با مرکز آمار ایران برای شناسایی تمام افراد لازم‌التعلیم عشایر عنوان کرد: طبق سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در بعضی مناطق حتی با دو دانش‌آموز معلم در حال آموزش است.

شکیبافر با تاکید بر ایجاد فضاهای آموزشی جدید برای دانش‌آموزان عشایر خاطرنشان کرد: معلمان عشایر کتاب‌های جدیدالتالیف را دوره دیده‌اند.

وی تجهیزات و فناوری معلمان عشایر خراسان رضوی را دارای رتبه اول کشور معرفی کرد.

وی تصریح کرد: تناسب‌سازی رشته‌ها با فرهنگ عشایر صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برای دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای کلاس‌های مهارت‌آموزی برگزار شده است. / س

 

 

برچسب ها: ترک ، تحصیل ، دغدغه ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.