به مناسبت سالروز شهید صدوقی 11 تیر سالروز شهادت شهید محراب فقیه متعهد و فداکار اسلام و یار امام (ره) شهید آیت الله صدوقی یار و همراه امام (ره)

پس از گذران عمری در خدمت اسلام و انقلاب اسلامی توسط گروهک تروریستی مجاهدین خلق در 11 تیر ماه سال 61 در محراب نماز جمعه به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اقامت شیخ محد صدوقی در قم همزمان با چهارمین سال حکومت استبدادی و دست نشانده رضا شاه بود.
وی در ایام با وجود جو ضد اسلامی حاکم، در خانه اش در قم نشست های مذهبی بر پا  می کرد و خانه او پناهگاهی برای مخالفان حکومت پهلوی اول شده بود.
شهید صدوقی در تمام مراحل اعتراض به تصویب لایحه انجمن های ولایتی و ایالتی، تاخت وتاز رژیم پهلوی در 2 فروردین 42 به مدرسه فیضیه قم، تبعید امام (ره) فعال و گوش به فرمان امام (ره) برای هدایت انقلاب مردمی ایران بود.
آیت الله صدوقی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده مردم یزد به مجلس خبرگان بررسی قانون اساسی راه یافت و از سوی امام به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد منصوب شد.
وی از مخالفان سر سخت ابوالحسن بنی صدر نخستین رئیس جمهور فتنه گر، ملی گرا و غبزده، بود که به همراه شهید دستغیب، امام جمعه وقت شیراز، بیانیه ای در انتقاد از او منتشر ساختند.
سر انجام، آیت الله صدوقی در روز جمعه 11 تیر سال 61 در سن 70 سالگی در محراب نماز جمعه به توسط گروهک تروریستی مجاهدین خلق ایران به شهادت رسید./ف
برچسب ها: گروهک ، شیراز ، فتنه گر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار