مدیرکل ثبت احوال قزوین عنوان کرد

تولد 54 نوزاد در هر شبانه‌روز در قزوین

مدیرکل ثبت‌احوال استان قزوین با بیان اینکه در هر شبانه‌روز به طور متوسط 54 نوزاد در این استان متولد می‌شود، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته 0.03 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت‌احوال قزوین، محمدصدرا آراسته اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال تعداد پنج هزار و 77 نوزاد متولد شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل ملاحظه‌ای ایجاد نشده است؛ از این دو هزار و 600 پسر و دو هزار و 477 دختر بوده‌اند.

وی در خصوص فراوانی نام‌های انتخاب شده برای نوزادان در سه ماه نخست سال جاری افزود: بیشتر نام‌های انتخاب شده برای پسران به ترتیب امیرعلی، محمدطاها و ابوالفضل و بیشتر نام‌های انتخابی برای دختران فاطمه، زهرا و نازنین‌زهرا است.

فوت روزانه نزدیک به 15 نفر در قزوین

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین از فوت روزانه نزدیک به 15 نفر در این استان خبر داد و گفت: در سه ماه نخست سال جاری تعداد یک هزار و 379 واقعه فوت در استان قزوین به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشته است.

آراسته ادامه داد: از این تعداد 760 واقعه مربوط به مردان و 619 واقعه مربوط به زنان بوده است.

وی با بیان اینکه نسبت جنسی فوت در استان 123 به 100 است، بیان کرد: در سه ماه نخست سال جاری در استان به ازای هر 100 زن 123 مرد فوت شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قزوین بیشترین درصد فوت‌های ثبت شده را مربوط به گروه سنی 75 سال به بالا عنوان کرد و گفت: این گروه سنی با 46 درصد فوتی بیشترین و گروه سنی 5 تا 14 سال با یک درصد کمترین گروه سنی فوت شد‌گان را تشکیل می‌دهند.

آراسته در خصوص سن امید به زندگی در استان قزوین عنوان کرد: در میان جمعیت شهری سن امید به زندگی در بین مردان 72.19 و در بین زنان 73.61 و در بین جمعیت روستایی مردان 69.58 و زنان 70.83 است.
برچسب ها: قزوین ، تولد ، نوزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.