آذربايجان شرقي/

آذربایجان شرقی دارنده رتبه دوم بیمه محصولات زراعی در کشور

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان رتبه دوم بیمه محصولات زراعی کشور را داشته و تعداد بیمه‌گذار در سال زراعی جاری، 109 هزار و 872 نفر بوده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، مسعود محمدیان در جمع خبرنگاران افزود: 283 هزار و 222 هکتار با 39 هزار و 398 نفر بهره‌بردار در بخش زراعی و 33 هزار و 793 هکتار با 70 هزار و 474 نفر بهره‌بردار در بخش باغی در استان محصولات خود را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: افزایش سطح تعامل بین بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی، روند رشد بیمه محصولات کشاورزی را سرعت بخشیده و آن را از پیشرفت مطلوب و قابل قبولی برخوردار می‌سازد.

محمدیان گفت: موضوع امنیت غذایی یکی از اهداف جوامع بوده و در صورتی که با روش‌های مناسب، از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی حمایت نگردد، تأمین مواد غذایی و توسعه اقتصادی پایدار با مشکل مواجه خواهد بود.

وی ادامه داد: در بین روش‌های مختلف حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی درجهت جبران زیان‌ها و خسارات وارده، بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از ابزارهای مناسب جهت حمایت از منابع مالی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران این بخش در هنگام بروز حوادث ناخواسته طبیعی، از سوی صاحب نظران علوم اقتصادی مورد تاکید جدی قرار گرفته و در سیستم‌های مختلف کشاورزی بیشتر کشورها، به طرق مختلف اعمال می‌شود.

وی با بیان این‌که کشاورزی در کشور، با همه مخاطراتی که دارد از جمله حوزه‌هایی محسوب می‌شود که قابلیت بیمه شدن را دارد، افزود: بیمه انتهای زنجیره‌ای است که اصل آن مدیریت ریسک بوده و اگر بیمه بخواهد مؤثر واقع شود، باید به دنبال مدیریت ریسک درحوزه‌هایی باشد که تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت و هدف بیمه کشاورزی، توسعه اقتصادی است، نه این که بهره برداران با پرداخت حق بیمه، تأمین کننده هزینه‌های اداری و اجرایی صندوق بیمه باشند.

محمدیان با بیان این‌که بیمه محصولات کشاورزی یکی از اصولی‌ترین و پایدارترین سیستم‌های حمایت از خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی است، گفت: خسارت وارده با مشارکت تولیدکنندگان و مسئولین صندوق بیمه کشاورزی، پوشش داده می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: با ورود فن‌آوری‌های جدید و ابداع روش‌های نوین، پیش‌بینی ریسک به راحتی انجام پذیر می‌شود و خطرات را می‌توان مدیریت کرد.

محمدیان افزود: این فرصت خوبی برای بیمه، جهت پوشش دهی مواد اولیه، نهاده‌ها، ماشین‌آلات کشاورزی، محصولات و حمل و نقل که همگی حلقه‌های به هم پیوسته زنجیره صنعت کشاورزی را فراهم می‌کند بوده و استفاده مدیریت یافته از این فرصت، توسعه بخش کشاورزی را به همراه خواهد داشت.
منبع: ایسنا
برچسب ها: زراعی ، کشاورزی ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.