قم/

ارتباط با مراجع راهی برای سنجش درستی عملکردهاست

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: ارتباط با مراجع تقلید میزان و سنجشی برای فهمیدن میزان درستی عملکرد نهاد‌ها و سازمان‌ها است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،  حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، ‌فعالیت این سازمان را از برکات انقلاب اسلامی ایران برشمرد.
وی با اشاره به مقدم شمردن «وصیت» نسبت به «دین» افراد در قرآن کریم اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در دوران غیبت امام معصوم علیه‌السلام، با اذن ولی فقیه متولی عمل کردن به وصیت افراد است که این مسئله از برکات انقلاب است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به کم توجهی به صرف موقوفات مردم بر اساس نیت افراد و وجود گسترده موقوفه خواری در دوره طاغوت اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، موقوفات سامان گرفت و هر روز بر توفیقات این سازمان افزوده شده است.
وی با بیان اینکه سازمان اوقاف باید در محل‌هایی که موقوفات صرف می‌شود، مردم را نسبت به واقف آن آشنا سازند، ادامه داد: در این شرایط وقتی مردم نسبت به این گونه اقدامات آگاه می‌شوند با فرهنگ وقف آشنا شده و نسبت به این باقیات الصالحات انگیزه پیدا می‌کنند.
سعیدی در ادامه با اشاره به جایگاه قم نسبت به دیگر اماکن جهان اظهار داشت: وجود این تعداد مراجع عظام تقلید و بزرگان و فضلای دین در قم در هیچ جای دیگر دیده نمی‌شود؛ این افراد مرجع و ملجأ مردم هستند؛ ارتباط با این افراد می‌تواند نقش زیادی در پیشبرد برنامه‌ها و درستی آنها داشته باشد.
امام جمعه قم در پایان با بیان اینکه مسئولان سیاسی و اجتماعی برای پیشرفت در عملکرد و اطمینان از قرار داشتن در مسیر درست باید با مراجع ارتباط داشته باشند افزود: البته این مسئله نسبت به نهادها و ارگان‌های دینی اهمیت دوچندانی می‌یابد./س

برچسب ها: قم ، ارتباط ، مراجع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.