جاي خالي بازاريابي در سرمايه گذاري خارجي

وجود بازارهاي مشخص براي سرمايه گذاري خارجي سبب جلب اعتماد سرمايه گذاران در ايران مي شود.

فاطمه آقاميري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش سرمايه گذاري خارجي در افزايش کيفيت توليد در کشور گفت: آمارهاي اقتصادي نشان مي دهد بعد از انقلاب تا به امروز تعداد 631 طرح سرمايه گذاري در کشور به تصويب رسيده که اين ميزان در سالهاي اخير با توجه به فشارهاي اقتصادي از نوع سياسي شتاب بيشتري گرفته است.

وي گفت: موفقيت در سرمايه گذاري خارجي نيازمند شناسايي ظرفيت ها و مديريت اقتصادي قوي براي هماهنگي بخش هاي مختلف است.

اين کارشناس با بيان رشد سرمايه گذاري در کشور گفت: آمارهاي جهاني از سال 2007 نشان مي دهد سرمايه گذاري جهاني با رکود مواجه بوده است اما رشد سرمايه گذاري در ايران رقمي در حدود 14.3 درصد بوده است که اين ميزان ظرفيت هاي عظيم سرمايه گذاري را درکشور نشان مي دهد.

آقاميري تأکيد کرد: رشد سرمايه گذاري خارجي در کشور کمک به ديگر بخش هاي اقتصادي است پس بايد تلاش نمود تا با گسترش بسته اعتماد سرمايه گذاران از اين ظرفيت به خوبي بهره برد.

وي تصريح کرد: با توجه به شرايط اقتصادي امروز نياز به اصلاحات بنيادي براي پيشرفت در عرصه سرمايه گذاري خارجي احساس مي شود به همين منظور بايد در بررسي هاي اقتصادي اصلاح قوانين را در دستور کار قرار داد.

وي با تأکيد براينکه سرمايه گذاري نيازمند بازاريابي است خاطرنشان کرد: علاوه بر ايجاد زمينه هاي مناسب سرمايه گذاري دولت بايد بازاريابي محصولات سرمايه گذاران را مورد توجه قرار دهد تا شاهد هدر رفت منابع نباشيم.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار