آيت‌الله هاشمي در مشهد:

دولت فراجناحي نويددهنده بهبود اوضاع کشور است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: دولت فراجناحي و وحدت ملي در کشور نويددهنده بهبود اوضاع کشور در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛‌ آيت‌الله‌ هاشمي‌رفسنجاني  شب گذشته در دومين روز سفر به مشهد مقدس در ديدار جمعي از نخبگان و کارآفرينان منتخب صنفي، تجاري استان خراسان‌رضوي با اشاره به موقعيت خوب استان خراسان رضوي در رونق اقتصادي کشور افزود: اميدواريم در سايه تلاش و برنامه‌ريزي صحيح اقتصادي، شاهد شکوفايي مجدد صنعت در اين استان مستعد باشيم.

وي به مشکلات بخش توليد و صنعت در کشور در شرايط کنوني اشاره کرد و گفت: دولت جديد در سايه همکاري و همراهي صنعت‌گران و مديران مجرب و با همت و تلاش بخش خصوصي مي‌تواند به‌تدريج بر مشکلات فائق آيد و توليد و صنعت در مسير صحيح و درستي قرار گيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود : شور و اميدي که پس از انتخابات در مردم ايجاد شده است، سرمايه بزرگي براي شروع دوره جديد و همدلي و انسجام ملي در کشور است و اکنون بايد در فضاي سالم و به دور از بداخلاقي‌هاي سياسي و رقابت‌هاي مضر، دولت اعتدال، کار و سازندگي تشکيل شود و با ايجاد تعامل سازنده و مؤثر با خارج علاوه بر خنثي کردن آثار تحريم‌هاي ظالمانه به کشور و جلوگيري از اين روند، اوضاع اقتصادي داخل نيز سر و سامان گيرد.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينکه کشور پس از دوران دفاع مقدس شرايط سخت‌تر از امروز را با تبديل و تلاش پشت سر گذاشت، گفت: اگر در آن زمان توانستيم حقانيت جمهوري اسلامي ايران را در سازمان ملل به اثبات برسانيم و دولت عراق را به جهانيان متجاوز اعلام کنيم و شرايط را به تدريج سر و سامان دهيم، امروز نيز به دليل برخورداري از شرايط بهتر زيرساخت‌ها و منابع انساني قوي و متعهد مي‌توانيم به مشکلات، ابعاد خارجي و داخلي با همدلي و همکاري فائق آئيم.

وي با اشاره به تحقيقات در مورد شاخص‌هاي اقتصادي در سه دولت سازندگي، اصلاحات و دوره اخير گفت:‌ اين تحقيقات حاکي از ارتقاي شاخص‌هاي اقتصادي و کاهش تورم در دولت سازندگي در سايه تقويت توليد در بهبود فضاي کسب و کار و فعاليت‌هاي بخش‌هاي خصوصي است.

هاشمي افزود: اين مقايسه نشان مي‌دهد که در کنار تدابير و برنامه‌ريزي‌هاي خوب اقتصادي، همراهي و همدلي مردم با دولت و هماهنگي دولت با ساير قوا و رهبري و انسجام ملي نقش مهمي در تحقق خوب برنامه‌ها داشته است.

 وي با مهم خواندن نقش بخش خصوصي در اقتصاد کلان کشور گفت: بخش خصوصي اين توانايي را دارد که مشکلات خود را حل کند.

آيت‌ا‌لله هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به حماسه سياسي که مردم سراسر کشور خلق کردند و آرامشي که بعد از آن کشور را فرا گرفته است، گفت: به حق، مردم خود صحنه را آفريدند و با تصميم مناسب حماسه سياسي را خلق کردند و حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني نيز به حق صلاحيت لازم براي اين انتخاب را دارد.

وي افزود: اميدواريم وي با استفاده از نيروهاي خبره و مناسب، کابينه کاري خوبي را شکل دهد.

در اين ديدار، آقايان حسيني، رئيس خانه صنعت و معدن استان، هاشميان از مديران موفق صنعت استان خراسان رضوي، حميدي، رئيس انجمن صنايع استان خراسان رضوي، شرکا، دبيرکل خانه صنعت و تجارت به بيان ظرفيت‌هاي توليدي و اقتصادي استان خراسان‌رضوي پرداختند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار