مروری بر مهمترین اخبار "سیاسی" جمعه

مهم ترین عناوین خبری گروه "سیاسی" که در روز جمعه منتشر شده است موضوعاتي چون:رويوران: اخوان‌المسلمين نسبت به مسائل منطقه دچار اشتباه محاسبه شد/ افقهي: نگاه ايدئولوژيک به تشکيلات حاکميتي عامل سقوط مرسي بود و.... است.

مهمترین عناوین خبری گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح ذیل است:

رويوران: اخوان‌المسلمين نسبت به مسائل منطقه دچار اشتباه محاسبه شد/ افقهي: نگاه ايدئولوژيک به تشکيلات حاکميتي عامل سقوط مرسي بود

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/4/14/1289900_746.jpg
تحولات مصر شب گذشته باحضور هادي سيدافقهي و حسين ريوران در برنامه گفتگوي ويژه خبري مورد بحث و بررسي قرار گرفت.


تقويت محور شاهزادگان راهبرد جدید آمریکا براي جلوگيري از پيدايش انقلاب‌هاي مردمي

 يک کارشناس سياست خارجي گفت: آمريکا نه از راه دموکراتيک بلکه از راه تقويت محور شاهزادگان در کشورهاي عربي به دنبال ایجاد تحولی جدید بوده که اين فشارها راهبردی براي جلوگيري از پيدايش انقلاب‌هاي مردمي و سرکوب آنهاست.


موسسه آمريكايي ـ صهيونيستي "اتحاد عليه ايران هسته‌اي" در پي چه اهداف پنهاني است؟
موسسه "اتحاد عليه ايران هسته‌اي" ( United Against Nuclear Iran ) یکی از بازیگرانی است که بر علیه ایران فعالیت‌های گسترده‌ای به راه انداخته تا بتواند جلوی فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را بگیرد.


رئيس‌جمهور افزايش مرخصي زايمان مادران به 9 ماه را براي اجرا ابلاغ کرد

 رئيس‌جمهور طي نامه‌اي قانون افزايش مرخصي زايمان مادران به 9 ماه را براي اجرا ابلاغ کرد.

خدمات کتابخانه ملی به شهرستانها برود/ لزوم بهره‌گيري از آخرين تکنولوژي‌ها در نگهداري اسناد ملي

 دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا با بیان اینکه تسري خدمات کتابخانه ملي علاوه بر تهران، در ديگر مراکز استان‌ها نيز مورد پيگيري قرار گيرد، گفت: همکاري‌هاي علمي در تامين اسناد و مدارک علمي، در حوزه پژوهشي

می‌توانیم با کشورهای اسلامی اتحاد استرات‍‍‍ژیک داشته باشیم/ جنگ‌طلب نیستیم ولی هوشیاریم
رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم کرد تا از هر فرصتی برای گسترش مناسبات دفاعی با دوستانمان استفاده کنیم، گفت: می‌توانیم با کشورهای اسلامی اتحاد استراتژیک و با کشورهای دیگر اتحاد تاکتیکی داشته باشیم.


ايران با تهديد و تحريم روز به روز براي پيشرفت مصمم‌تر مي‌شود

 عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: انرژی هسته‌ای خواسته عموم مردم ایران است و به حول و قوه الهی به آن خواهيم رسید و اظهارات اخير و عجيب مك كين برای ما تازگی ندارد چرا که آنها چشم دیدن پیشرفت‌های ایران را ندارند و می‌بینند که با تهدید و تحریم‌ ایران، ما هر روز مصمم‌تر می‌شویم.


ضرورت توجه جدی به روند دموکراسی در مصر

 معاون وزیر امور خارجه هرگونه درگیری مصری - مصری که جامعه مصر را به سوی خشونت سوق دهد، اقدامی خطیر و در راستای خواست دشمنان خواند.


از ديدار وزير امور خارجه کشورمان با امير جديد قطر تا اسارت تروريست‌هاي 29 مليتي سوري توسط ارتش اين کشور

 محکوميت جنايات عليه شيعيان در مصر از سوي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، عقد صدها دختر در یک شب توسط جرثومه فساد منافقين، ديدار صالحي با امير جديد قطر، برگزاري مجلس بزرگداشت علامه شيخ حسن شحاته، اسارت تروريست‌هاي 29 مليتي سوري توسط ارتش اين کشور، بيانيه وزارت خارجه به مناسبت سالروز حمله جنایتکاران آمریکایی به هواپيماي مسافربري ايران و ... از عناوين مهم هفته گذشته سياست خارجي است.


از صدور حکم متهمان کهريزک تا جزييات احضار رئيس جمهور به دادگاه کيفري

 قانون‌گريز بودن دولت دهم، برخورد قاطعانه دستگاه قضا با دانه درشت‌ها،صدور حکم متهمان کهريزک، جزييات احضار رئيس جمهور به دادگاه کيفري، ديدار سفير سوئيس با دبير ستاد حقوق بشر از مهمترين از مهمترین اخبار قضایی در هفته‌ای که گذشت بود.


توسعه سياسي و اقتصادي بايد به موازات يکديگر پيش رود

 عضو جامعه اسلامي مهندسين گفت: توسعه سياسي و توسعه اقتصادي بايد به موازات يکديگر پيش رود و همانطور که در انقلاب اسلامي "استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي" همسوي يکديگر حرکت کردند، اين دو مفهوم نيز نبايد در عرض هم قرار گيرد.


دانشجويان بسيجي موتور محرك‌‌ اردوهاي جهادي‌ هستند

 معاون سازندگي و كار‌آمدسازي سازمان بسيج دانشجويي با بيان اينكه امروزه بيش از 1800 گروه جهادي دانشجويي در كشور به ارائه خدمات مي‌پردازند،گفت:موتور محرك‌‌ اردوهاي جهادي‌ و هسته‌ اصلي اين حركت دانشجويان بسيجي هستند.


بررسی پیش نویس مراکز فنی و حرفه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات

 عضو کميسيون آموزش و تحقيات مجلس گفت: طرحي در خصوص فني و حرفه‌اي از سوي مرکز پژوهش‌ها تهيه شده که در جلسه آخر کميسيون آموزش و تحقيقات مورد بررسي قرار گرفت.


طرح سهميه‌بندي بنزين به كاهش مصرف اين فرآورده نفتي كمك شاياني كرد

 عضو كميسيون انرژي مجلس با اشاره به قرار گرفتن در ششمين سال اجراي طرح سهميه‌بندي بنزين، گفت: اين طرح ضمن كمك به كاهش مصرف اين فرآوره‌هاي نفتي، سبب توسعه پالايشگاه‌هاي كشور شده و خود كفايي در توليد بنزين را در آينده اي نزديك رقم خواهد زد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار