کرمان/

سند توسعه ی استان کرمان تدوین می شود

سند توسعه ی استان کرمان با هدف معرفی استان کرمان به عنوان استانی صادراتی که 10 میلیارد دلار ارزآوری برای کشور دارد ، تا پایان سالجاری انجام می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محسن جلال پور ، رئیس اتاق بازرگانی کرمان امروز در نشستی مطبوعاتی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این کار به همت همه ی دستگاهها و ارگانهای استان با هدف معرفی استان کرمان به عنوان استانی صادراتی که 10 میلیارد دلار ارزآوری برای کشور دارد ، تا پایان سالجاری در چند آیتم کشاورزی ، صنعت و معدن ، گردشگری و ... انجام می شود.

وی از راه اندازی نخستین پایانه ی صادراتی در یکی از شهرستانهای جنوبی کرمان خبر داد و افزود: هم اکنون اطلاعیه ی این راه اندازی در روزنامه های کثیرالانشار چاپ شده و بزودی کارهای ثبت و ایجاد آن انجام می شود.

جلال پور تصریح کرد: با راه اندازی این پایانه صادراتی بحث خرید ، فرآوری و صادارت محصولات کشاورزی جنوب کرمان که تا کنون به یک معضل تبدیل شده بود ، حل می شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد برگزاری نخستین همایش پیوند صنعت و دانشگاه در استان یزد بودیم ، خاطرنشان کرد: دومین همایش پیوند صنعت و دانشگاه ، زمستان امسال با هدف پشتیبانی از مخترعین و نخبگان علمی و برقراری ارتباط بین آنها و بخش خصوصی برای تولید ، به میزبانی کرمان برگزار می شود.

جلال پور با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور باید به اقتصادی مردمی ، آزاد و رقابتی تبدیل شود ، حضور بخش خصوصی را برای رسیدن به این مهم ، ضرروی دانست و افزود: دولت یازدهم باید زیرساخت ها و نیازهای لازم را برای ورود بخش خصوصی فراهم کند.

وی برآورد تولید امسال پسته در کشور را 200 هزار تن عنوان کرد و گفت: 110 هزار تن از این پسته مربوط به استان کرمان و 90 تن دیگر مربوط به سایر استانهاست.

رئیس انجمن پسته ایران با اشاره به اینکه حدود 60 درصد از محصول پسته در استان کرمان تولید می شود ، تصریح کرد: متأسفانه طی سالهای اخیر در تولید پسته در استان کرمان با کاهش روبه رو بوده ایم که دلیل این امر بحران آب است و این توجه بیشتر دولت یازدهم به این امر را می طلبد

جلال پور سهم استان کرمان را در صادرات محصولات کشاورزی بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: توجه به کشت گیاهان دارویی و محصولات گلخانه ای یکی از اقدامات مهم استان است که در سالجاری به آن توجه می شود.

وی با اشاره به جایگاه خوب استان کرمان در بحث معادن ، یادآور شد: در صورتی که دولت یازدهم زیرساخت های لازم از جمله راه ، برق ، آب و ... را تأمین کند ، استان کرمان می تواند به سرعت به ظرفیت بالای 5 میلیارد دلار صادارت در محصولات معدنی دست یابد. /س

برچسب ها: سند ، توسعه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.