سخنگوي اخوان المسلمين: آشتي ملي در مصر در گروي بازگشت مرسي است

سخنگوی گروه اخوان المسلمین تاکید کرد: تا محمد مرسی به قدرت بازنگردد آشتی ملی واقعی محقق نخواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "احمد عارف" در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گفت: محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین از زبان شهروندان مصری سخن گفت وی تاکید کرد ملت مصر دیگر حاضر نیست به گذشته ناگوار خود بازگردد گذشته ای که با بازداشت و سرکوب و بستن شبکه های تلویزیونی همراه بود.

تمامی این اقدام های ناهنجار تنها یک ساعت پس از کودتای نظامی در مصر بار دیگر پدیدار شد.
وی ادامه داد: در میدان النهضه در استان جیزه چهار میلیون نفر، در میدان رابعه العدویه در قاهره سه میلیون نفر یا بیشتر و در مقابل ساختمان گارد ریاست جمهوری بیش از دویست و پنجاه هزار تن از هواداران محمد مرسی تجمع کرده اند و این تجمعات در دیگر استان های مصر نیز به چشم می خورد.

ملت مصر با این راهپیمایی ها به همگان اعلام می کند که بر خواسته های خود پافشاری و با تمامی تلاش هایی که برای اعاده گذشته ناگوار صورت می گیرد مقابله می کند.

احمد عارف گفت: مخالفان دولت در کمال حماقت سیاسی بوسیله بازماندگان رژیم مبارک دست به سرکوب انقلاب مصر زدند.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه حل این است که محمد مرسی در کمال احترام به قدرت بازگشته و تمامی تدابیر و تصمیم هایی که کودتاگران گرفته اند لغو شود و آنگاه در کاخ ریاست جمهوری آشتی ملی حقیقی اجرا شود.

سخنگوی گروه اخوان المسلمین تصریح کرد: تا زمانی که محمد مرسی به قدرت بازنگردد ما میدان های مصر را ترک نخواهیم کرد. ما با هیچ کس دشمنی نداریم اما اگر کسی ما را مورد حمله قرار داد با وی برخورد می کنیم.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار