ساري/

کام تلخ مسافران با ترافیک در جاده‌های سوادکوه

ترافیک در برخی از محورهای شمالی به‌ویژه سوادکوه سبب می‌شود خاطرات تعطیلات آخر هفته در محل تفریح فراموش شود.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، تعطیلی چند روز پشت سر هم و حتی یک پنجشنبه و جمعه در شمال به‌و‌یژه محور پرترافیک سوادکوه، خاطراتی با مفهوم ماشین‌های قطاری را زنده می‌کند.

پنجشنبه و جمعه این هفته هم ترافیک محور سوادکوه بسیار سنگین بود، خودروهایی که باید یک مسیر را به عنوان نمونه 15 دقیقه طی می‌کردند سه ساعت تحمل کردند تا جاده باز شود.

گره خوردگی ترافیک محور سوادکوه در منطقه جوارم

ترافیک نیمه سنگین از روبه‌روی ستاد فرماندهی ناجا سوادکوه در بیرون شهر زیراب به سمت قائمشهر آغاز شده بود که با حضور انبوه نیروهای راهنمایی و رانندگی شهر زیراب و حضور آنان در منطقه حادثه‌خیز در ابتدای سرخ‌کلا، شاهد حرکت منظم خودروها با سرعت مناسب بودیم.

بازگشت سوادکوهی‌هایی که در ییلاق و مناطق روستایی خود حضور داشتند یکی از اصلی‌ترین دلایل ترافیک چند روز اخیر در محور سوادکوه بود.

دو کاروان عروس و داماد هم در ترافیک تعطیلات آخر هفته میهمان محور مسافرپذیر سوادکوه بودند و استرس ترافیک بر سایر نگرانی‌های آنان افزوده شده بود.

گره‌خوردگی ترافیک از منطقه جوارم آغاز شده بود؛ کم‌عرض بودن جاده روبه‌روی پارک جوارم و تردد ماشین آلات سنگین و استفاده رانندگان از شانه خاکی موجب افزایش ترافیک نیز شده است.

ایجاد 5 ردیف خودرو در یک مسیر جاده

در بیشتر مناطق با وجود کم عرض بودن جاده شاهد ایجاد سه، چهار و در برخی موارد تا پنج ردیف خودرو بودیم که برای رسیدن به مقصد از هر روزنه‌ای استفاده می‌کردند.

حضور کمرنگ پلیس راه تا ورودی تونل شیرگاه موجب استفاده رانندگان از شانه خاکی جاده شده بود که موجب افزایش ترافیک و اعتراض رانندگان قانون‌مدار شده بود.

مدیریت ترافیک محور سوادکوه

جلوگیری از تردد خودروهای مسیر قائمشهر به سوادکوه از منطقه پیچ کوبان شیرگاه که به قول رئیس پلیس راهور سوادکوه یکی از نقاط حادثه‌خیز شهرستان بوده موجب آزادشدن مسیر از تونل شیرگاه شده بود و پلیس راه با حضور گسترده در منطقه تونل شیرگاه و پیچ کوبان، تردد خودروهای زیراب به شیرگاه را تسریع کرده بود.

ترافیک راکد 15 کیلومتری در محور سوادکوه

از منطقه پیچ کوبان تا مخابرات شیرگاه در ساعت 18 شاهد ترافیک حدود 15 کیلومتری بودیم که تا بیش از یک‌هزار ماشین سنگین در آن شمارش شد.

حسین برزگر از مسافران مانده در ترافیک سنگین محور سوادکوه با اشاره به کندی حرکت خودروها در محور سوادکوه گفت: ساعت 20 برای دوری از استرس ترافیک مجبور به خاموش کردن خودرو در کنار محور شدم.

علی اکبر احمدی رئیس پلیس راهور شهرستان سوادکوه نیز به برنامه‌ریزی ناجا برای مدیریت ترافیک شهرستان سوادکوه اشاره کرد و ادامه داد: تأکید بر لزوم استفاده رانندگان از مسیر قانونی خود و احترام به حقوق رانندگان و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بر شدت ترافیک خواهد کاست.

وی افزود: تلاش ناجا کاستن از ترافیک و ایجاد بالاترین ضریب امنیت جاده‌ای برای مسافران است.

ترس از تکرار ترافیک نیمه خرداد محور سوادکوه

مسیر 20 دقیقه‌ای شهر زیراب تا شیرگاه که به مدت یک ساعت و نیم طول کشید و ترافیک سنگین نیمه خرداد را به ذهن متبادر کرد.

حل مشکل ترافیک سوادکوه به مدیریت واحد و کارشناسانه در ابعاد مختلف نیاز دارد.

ستاد شهرستانی با بررسی موضوعاتی مانند استفاده از راه‌های فرعی سوادکوه به شهرستان‌های همجوار، تسریع در اتمام چهار باند شدن محور سوادکوه با تأکید بر نظارت کافی بر مباحث فنی و حل مشکلات مناطق حادثه‌خیز باید در مسیر کاهش ترافیک محور سوادکوه به صورت پررنگ‌تری نقش ایفا کند./ج1

برچسب ها: ترافیک ، مسافران ، ییلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.