زاهدان/

بیمه؛ بانک و بورس سه شاخص مهم در حوزه اقتصادی کشور

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در مراسم افتتاحیه شرکت بیمه کوثر شعبه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیمه، اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته‌ای شده‌اند، قادر می‌سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند و واقعا بیمه عامل بسیار مهمی بوده که در تمام حوزه‌ها می‌تواند به ما آرامش دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران زاهدان عبدالرسول عطایی افزود: متاسفانه صنعت بیمه یکی از صنایع وارداتی به کشور ما محسوب شده در حالی که از قدمت 75 ساله برخوردار است.

وی ادامه داد: اگر نزدیک‌بینی را به دوراندیشی تبدیل کنیم هر لحظه ریسک‌هایی را حس می‌کنیم که بنا به فرموده ائمه دین اسلام «با دوراندیشی خودتان را بیمه کنید».

عطایی بیان داشت: بیمه در سطح کلان در کنار بانک و بورس، سه ضلعی هستند که در حوزه اقتصادی کشور می‌توانند نقش مهمی را بیافرینند.

وی با اشاره به اینکه بیمه در سطح کلان یک پایداری بزرگ را در حوزه اقتصاد و توسعه در جامعه ایجاد کرده است گفت: در 24 خرداد ماه سال‌جاری به کوری چشم دشمنان، مردم حماسه سیاسی را در کشور آفریدند لذا امیدواریم بتوانیم حماسه اقتصادی را هم به دنبال این حماسه سیاسی در سال‌جاری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر عنوان کرد: بیمه نقش بزرگی در پدافند غیرعامل می‌تواند به وجود آورد البته اگر اعتقاد داشته باشیم که در حوزه پدافند، فرمان حادثه هر لحظه نقش می‌بندد.

عطایی با اشاره به اینکه بیمه کوثر نگرانی ناشی از خطر را از زندگی مردم و فعالیت‌های اقتصادی به حداقل می‌رساند یادآور شد: من اعتقاد دارم که می‌توانیم از منظر بیمه با یک نگاه ویژه، امنیت را هم به ارمغان آوریم.

وی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما در زمینه صنعت بیمه در مقایسه با سایر کشورها رشد و بالندگی وجود نداشته است.

عطایی با اشاره به اینکه رتبه واقعی بیمه در کشور 76 است گفت: شاخصه مهم بیمه، ضریب نفوذ بیمه در هر کشوری است که ضریب نفوذ بیمه در کشور ما هم اکنون عدد 1.5 درصد است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ضریب متوسط بیمه در کشور بین 7 تا 8 درصد بوده و در کشورهای پیشرفته بین 12 درصد است.

وی بیان داشت: از 100 درصد محصولات بیمه در کشور مانند بیمه آتش‌سوزی، بیمه حوادث انفرادی، بیمه عمر و بیمه حوادث، تنها 8 درصد متعلق به بیمه‌های زندگی است با آنکه ظرفیت نفوذ تولید در بیمه‌های زندگی بیش از 90 درصد است.

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در ادامه، فرهنگ‌سازی در بیمه، کمک به صنعت بیمه کشور، افزایش ظرفیت نفوذ در کشور، ارائه خدمات نوین، ورود به بیمه‌های جدید و اعتمادسازی به صنعت بیمه کشور را از اهداف شرکت بیمه کوثر شعبه سیستان و بلوچستان برشمرد.

وی اضافه کرد: شرکت بیمه کوثر سعی کرده با انتخاب بیمه‌های استاندارد، امکان استفاده تمامی آحاد جامعه را از خدمات ارزشمندی بهره‌مند سازد چنانکه این شرکت در سال 89 به رتبه 22 و در سال 90 به رتبه 16 و در سال 91 به رتبه 11 رسیده است و بعد از بیمه ایران اول خواهد شد.

عطایی متذکر شد: در زلزله شهرستان سراوان، بیمه کوثر یک‌میلیارد و یک‌صد میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: شرکت بیمه کوثر شعبه استان سیستان و بلوچستان امروز با ارائه طرح‌‌های متفاوت و ابتکاری افتتاح شده است.

امین کهخا‌کهن اظهار داشت: بیمه کوثر با هدف ایجاد تحول و ارائه خدمات نوین در زمان بروز حوادث ناگوار توانسته ‌است از دیگر بیمه‌ها به ویژه بیمه ایران، پیشتاز باشد.

وی افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری «بیمه به کارهای اقتصادی جامعه نظم می‌دهد و به مردم توصیه می‌کنم بیمه را جدی بگیرند و آن را امری مفید برای خود و خانواده‌شان بدانند»، از این رو می‌توان بیمه را یکی از شاخص‌های سنجش میزان تأمین رفاه مردم کشور عنوان کرد./س

برچسب ها: بیمه ، بانک ، بورس ، اقتصاد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.