بررسي واژگان جديد فرهنگستان زبان و ادب فارسي؛

واژگان مصوب فرهنگستان نامأنوس است/ جامعه ادبي استقبالي نخواهد كرد

"ابراهيم حسن بيگي" ضمن اينكه واژگان مصوب فرهنگستان ادب را نامأنوس دانست مخالفت خود را به عنوان يكي از اعضاي جامعه ادبي اعلام كرد.

"ابراهيم حسن بيگي" نويسنده، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، در رابطه با واژگان فرهنگستان گفت: واژگان به تصويب رسيده فرهنگستان ادب كلماتي نامأنوس و عجيب است كه چندان كاربرد پيدا نخواهد كرد.
وي ادامه داد: هيچكدام از اين واژگان را در اشعار شاعران بزرگي چون فردوسي، حافظ و سعدي نمي بينيم چرا كه اين واژگان به عنوان واژگان ادبي به هيچ وجه ملموس نيست و مخاطبان خود را در فهم معنايي دچار تضاد مي كند.
"حسن بيگي" در خصوص اصلاح و تغييراتي در مصوبه اين واژگان عنوان كرد: تغييرات واژگان در گذشته هم بوده ولي به مرور زمان افزايش پيدا كرده و بايد با نقد و بررسي هايي كه صورت مي دهيم انتقاداتي را در جهت اصلاح و تغييراتي در اين مصوبه ارائه دهيم.
وي خاطر نشان كرد: فرهنگستان ادب نيز بايد در مقابل اين انتقادات مثبت برخورد كند و اشكالات را برطرف كند؛ چرا كه جامعه ادبي از اين تغييرات هيچ استقبالي نمي كند و در صورت عدم استفاده از اين واژگان در تأليف ها فرهنگ سازي رخ نمي دهد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار