قم/ مدیرکل گمرکات استان قم خبر داد؛

درآمد 75 میلیاردی گمرکات قم در فصل بهار

مدیرکل گمرکات استان قم گفت: در سه ماه نخست سال جاری درآمد کل گمرکات استان به 75 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، احمد ذاکری با اشاره به عملکرد سه ماهه اداره کل گمرکات استان اظهار کرد: در این مدت درآمد کل گمرکات استان قم به 75 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: از مجموع کل درآمد در این مدت، درآمد استانی مبلغ 112 میلیون تومان، شش درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض مبلغ 16 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل گمرکات استان قم در خصوص بخش صادرات اظهار کرد: 28 هزار و 694 تن انواع کالا از قبیل کفش، کتاب، مصنوعات فلزی، مواد و محصولات خوراکی، مصنوعات شیشه‌ای، مواد و مصنوعات پلاستیکی، مواد شوینده و سفید کننده، البسه و کالاهای دیگری به ارزش 54 میلیون و 287 هزار دلار به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ارمنستان، ازبکستان و لبنان صادر شده است.

ذاکری اضافه کرد: بخش صادرات استان از لحاظ ارزش 50 درصد و از لحاظ وزن 89 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان قم تصریح کرد: بخش واردات گمرکات استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 13 درصد و از نظر ارزش 9 درصد افزایش داشته است.

ذاکری به بخش ترانزیت کالا از طریق گمرکات استان در سه ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: 9 هزار و 797 تن کالا به ارزش 64 میلیون و 321 هزار دلار از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه از نظر وزن 42 درصد و از نظر ارزش 62 درصد کاهش داشته است./س

برچسب ها: قم ، درآمد ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.