سمنان/

17 پروژه مهر ماندگار آب وفاضلاب کشور تا پایان دولت دهم افتتاح می شود

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: 17 پروژه مهر ماندگار آب و فاضلاب کشور تا پایان دولت دهم در کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.




ˈ به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان سیدمهدی ثمره هاشمی در سمنان افزود: 27 طرح مهر ماندگار در صنعت آب و فاضلاب کشور در دست اجرا بوده است که تاکنون 10 پروژه آن به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: بقیه این پروژه ها نیز تا پایان دولت دهم تکمیل و مورد بهره برداری قرا می گیرد.

وی گفت: علاوه بر پروژه های مهر ماندگار 30 تا 40 پروژه آبرسانی و شبکه فاضلاب نیز در حال اجراست که تا پایان دولت دهم مورد بهره برداری قرار می گیرد.

ثمره هاشمی گفت: برای تکمیل پروژه های مهر ماندگار سه هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده بود که تاکنون بخشی از این اعتبارات هزینه شده است.

وی جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرحهای آب و فاضلاب را از مهمترین موفقیت های دولت دهم دانست و گفت: تاکنون بیش از دو هزار میلیارد ریال در این بخش جذب شده و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سالجاری به بیش از سه هزار میلیارد ریال برسد.

وی این مشارکت را به صورت متقابل دانست و گفت: امسال تاکنون 600 میلیارد ریال بخش خصوص در طرحهای اب و فاضلاب مشارکت کرده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی اب و فاضلاب کشور استفاده از تسهیلات خارجی را از دیگر اقدامات در اجرای طرحهای این شرکت بیان کرد و گفت: از طریق بانک توسعه اسلامی یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای اجرای طرحهای آب و فاضلاب تسهیلات اختصاص یافته است./س

برچسب ها: پروژه ، مهر ماندگار ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.